Etusivu » Tiedotteet » Turvallisuus » SOTIEMME VETERAANIEN KAMPANJA PYSÄYTTÄÄ SUOMALAISET

Sotiemme Veteraanit

SOTIEMME VETERAANIEN KAMPANJA PYSÄYTTÄÄ SUOMALAISET

Julkaistu: 25.11.2014 klo 13:15
Julkaisija: Sotiemme Veteraanit

Sotiemme veteraanien loppuvuoden 2014 varainhankintakampanja käynnistyy Talvisodan alkamisen 75-vuotismuiston merkeissä. Kampanjalla kerätään varoja iäkkäiden sotiemme veteraanien elämän illan parantamiseksi. Kampanjasivulla osoitteessa www.sotiemmeveteraanit.fi/talvisota voi tehdä lahjoituksen veteraanien hyvinvointiin. Kampanjasivulta löytyy myös Talvisotalaskuri, jolla voi testata kuvitteellisen selviytymisensä talvisodassa ja osallistua elämyspalkinnon arvontaan.

Sotiemme Veteraanit järjestää myös lipaskeräystä useilla paikkakunnilla 30.11-6.12. välisenä aikana. Kerääjinä toimivat maanpuolustusyhteisöt ja vapaaehtoiset. Lippaaseen lahjoitetut varat käytetään suoraan keräyspaikkakunnan veteraanien, heidän puolisoidensa ja leskiensä hyväksi.

Sotiemme veteraaneja on elossa lähes 30 000 ja heidän keski-ikänsä on yli 90 vuotta. Suurin osa veteraaneista asuu yhä kotonaan, ja yli puolella heistä kuukausittainen bruttoeläke on alle 1 000 euroa. Iän noustessa veteraanien kotona selviytyminen käy yhä vaikeammaksi.

Sotiemme Veteraanit -varainhankinnalla tuetaan veteraanien sekä heidän puolisoidensa ja leskiensä kotona selviytymistä. Tuottoa käytetään mm. lääkekulujen omavastuuosuuksiin, kotiapuun, apuvälineiden hankintaan, sekä kuntoutukseen ja virkistystoimintaan.

Markku Seppä, Suomen Sotaveteraaniliitto, 0400 921 332, markku.seppa@sotaveteraaniliitto.fi

Riitta Suoanttila, Veteraanivastuu ry, (09) 678 430, riitta.suoanttila@sotiemmeveteraanit.fi

www.sotiemmeveteraanit.fi

Sotiemme Veteraanit on Sotainvalidien Veljesliiton, Suomen Sotaveteraaniliiton, Rintamaveteraaniliiton ja Kaatuneitten Omaisten Liiton yhteisen varainhankinnan tunnus. Varainhankinnan kulut ovat noin 20 %, ja vuosittain hankittu nettotuotto menee liittojen paikallisyhdistysten ja -piirien kautta kokonaisuudessaan avustamiseen.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki