Etusivu » Tiedotteet » Turvallisuus » Skoudet ja brankkarit Steissillä la 27.8. klo 11-15

HELPE ry

Skoudet ja brankkarit Steissillä la 27.8. klo 11-15

Julkaistu: 18.08.2016 klo 08:45
Julkaisija: HELPE ry

Poliisin päivä ja Stadin Turvaksi yhteisenä tapahtumana

Tapahtumassa yleisö voi tutustua poliisin ja sopimuspalokuntien (VPK) toimintaan, ihailla upeita poliisi- ja pelastusajoneuvoja, testata turvallisuus- ja pelastusosaamistaan, seurata poliisin ja palokuntien yhteisiä toimintanäytöksiä sekä kysellä paikalla olevilta asiantuntijoilta turvallisuuteen liittyvistä asioista.

Lisäksi torilla voi seurata pelastuskoiria etsintätehtävissään tai kohdata poliisihevosen, kokeilla mitä tuntuu istua poliisin prätkän satulassa, ottaa selfien Lastenklinikan Kummien Teemu -nallen tai poliisileijonan kanssa, ja tavata muita turvallisuusalan toimijoita.

Kaikille avoimessa tapahtumassa on varmasti tekemistä ja nähtävää niin lapsille kuin aikuisillekin. Torille rakennetulla lavalla yleisöä viihdyttää Helsingin poliisisoittokunta klo 11.20 lähtien ja klo 13 lavalle nousee soittokunnan kanssa myös solisti Sami Pitkämö. Lasten oma konsertti alkaa klo 12.20.

Toimittajilla on mahdollisuus kuvata tapahtumaa palokunnan nostolava-autolta.

Helsingin Pelastusliiton toiminnanjohtaja Olli Kurvinen (olli-veikko.kurvinen@helpe.fi, GSM 050 524 6200)
Helsingin poliisilaitoksen viestintäjohtaja, ylikomisario Juha Hakola (
juha.hakola@poliisi.fi) puh. 0295 476 006)

www.helpe.fi