Etusivu » Tiedotteet » Turvallisuus » Naisten Valmiusliitto ry:n pääsihteeri on vaihtunut

Naisten Valmiusliitto ry

Naisten Valmiusliitto ry:n pääsihteeri on vaihtunut

Julkaistu: 13.09.2016 klo 11:14
Julkaisija: Naisten Valmiusliitto ry

Naisten Valmiusliiton uutena pääsihteerinä on elokuun alussa aloittanut Kaarina Suhonen Lahdesta.

Suhosella on pitkä kokemus vapaaehtoisesta maanpuolustustyöstä –  Naisten Valmiusliiton toiminnassa Suhonen on ollut mukana hallitustyöskentelyssä sekä kouluttajana ja johtajana useissa valmiusharjoituksissa.

- Liiton pääsihteerinä haluan olla vahvasti mukana kehittämässä naisten vapaaehtoista maanpuolustuskoulutusta ja edistämässä naisten osallistumismahdollisuuksia yhteiskunnan turvallisuustyössä yhteistyössä muiden järjestöjen kanssa, kommentoi Suhonen.

Suhosen mukaan naisten merkitys ja käyttö yhteiskunnan turvallisuuden tunteen rakentajina ja toimijoina on vielä vajaakäytöllä. Naisten aktiivisuudesta on yhtenä vahvana esimerkkinä vuosittaiset NASTA-harjoitukset, joiden kurssit täyttyvät hetkessä sadoista naisista eri puolella Suomea

- Tämänhetkinen yhteiskunnallinen tilanne puoltaa vahvasti naisten turvallisuus- ja varautumiskoulutusta. Toimintaympäristömme on muuttunut viime vuosina ja uusia uhkakuvia on tunnistettu, Suhonen jatkaa.

Tehtävää aikaisemmin hoitanut reservin kapteeni Lotta Mertsalmi-Vuorinen ehti työskennellä pääsihteerinä vuodesta 2005 lähtien. Naisten Valmiusliiton hallitus on myöntänyt hänelle pienoislipun pitkäjänteisestä ja ansiokkaasta työstä liiton hyväksi.

Pääsihteerien vaihtovastaanotto järjestetään liiton tiloissa Döbelninkadulla keskiviikkona 14.9.2016.

Naisten Valmiusliitto ry on valtakunnallinen yhteistyöjärjestö, joka on perustettu vuonna 1997. Liitto yhdistää 10 naisten vapaaehtoista maanpuolustus- ja turvallisuustyötä tekevää jäsenjärjestöä, joissa toimii noin 144 000 naista. Liiton tarkoituksena on kehittää naisten turvallisuuteen ja varautumiseen liittyviä valmiuksia koulutuksen kautta sekä lisätä naisten mahdollisuuksia toimia poikkeusoloissa yhteiskunnan hyväksi. Naisten Valmiusliiton päätapahtuma ovat NASTA-harjoitukset, joita järjestetään kahdesti vuodessa.

www.naistenvalmiusliitto.fi

Naisten Valmiusliiton Facebook sivuille tästä linkistä