Etusivu » Tiedotteet » Turvallisuus » Kehitä turvallisuuttasi Asukkaan turvallisuusoppaan avulla

Suomen Palopäällystöliitto

Kehitä turvallisuuttasi Asukkaan turvallisuusoppaan avulla

Julkaistu: 16.04.2015 klo 12:48
Julkaisija: Suomen Palopäällystöliitto

Suomessa syttyy vuosittain noin 15 000 tulipaloa, joista rakennuspaloja on noin 6 000. Tärkeää on, että jokainen tietää, kuinka tulipaloja voidaan ennaltaehkäistä ja miten hätätilanteessa toimitaan. Jokainen ihminen on vastuussa omasta ja läheistensä turvallisuudesta. Palopäällystöliitto on julkaissut uudistetun painoksen Asukkaan turvallisuusoppaasta, joka on laadittu asukkaiden turvallisuusosaamisen kartuttamiseksi.

Erityisen tärkeää on, että kiinteistön vastuuhenkilöt ja isännöitsijät sitoutuvat turvallisuustyöhön ja näyttävät omalla toiminnallaan esimerkkiä muille. Kuitenkin jokaisen asukkaan vastuulla on ylläpitää asuintalon turvallisuutta parhaansa mukaan. Asukkaan riskitietous ja taito toimia oikein hätätilanteessa on välttämätön osa asuintalon turvallisuuskulttuuria.

Suomen Palopäällystöliiton julkaiseman Asukkaan turvallisuusoppaan avulla jokainen asukas voi kehittää omaa ja asuintalon turvallisuutta. Oppaassa käsitellään turvallisuuskulttuuria, paloturvallisuutta ja tulipalojen ennaltaehkäisyä, vesivahinkoja, omaisuuden suojelua, suojautumista, ensiapuvalmiutta sekä varautumiseen liittyviä asioita. Oppaassa on lisäksi irrotettava poistumisturvallisuustarra kerrostaloasukkaille ja erilaisia lomakkeita ja tarkastuslistoja, joita voi hyödyntää turvallisuuden kehittämiseen.

Oppaan voi tilata Palopäällystöliiton verkkokaupasta sppl.fi/verkkokauppa hintaan 15,50 € (sis. alv 10%).

Lisätietoja antaa:
Veera Heinonen
koulutus- ja viestintäsuunnittelija
Suomen Palopäällystöliitto
0440 340 112
veera.heinonen@sppl.fi

Suomen Palopäällystöliitto — Finlands Brandbefälsförbund ry on vuonna 1932 perustettu valtakunnallinen järjestö, jonka tavoitteena on kohottaa jäsenistön ammattiosaamista sekä edistää ihmisten, yhteisöjen ja yhteiskunnan valmiutta estää onnettomuuden jo ennalta ja toimia oikein erilaisissa vaaratilanteissa. Palopäällystöliitolla ei ole ammatilliseen edunvalvontaan liittyviä tehtäviä. Sen sijaan turvallisuuden edistäminen on tärkein tehtävämme.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki