Etusivu » Tiedotteet » Tuotanto » Pyroll Group -konserni investoi

Pyroll Group -konserni investoi

Julkaistu: 16.02.2016 klo 08:00
Julkaisija: Pyroll Group

Pyroll Group investoi viime vuonna 10 miljoonaa euroa eri liiketoimintayksikköihinsä. Vuonna 2015 konsernin liikevaihto kasvoi ja käyttökate parani. Hyvien tulosten myötä mittavia investointeja jatketaan kaikkiin liiketoimiin vuonna 2016.

Pyrollin sopimusjalostus liiketoiminta-alue kasvoi merkittävästi vuoden 2015 alkupuolella, kun hollantilaisesta paperia ja kartonkia jalostavasta Winpac’sta tuli osa Pyrollia. Yritysoston kautta pystytään lisäämään tuotantokapasiteettia, vastaamaan paremmin markkinoiden kysyntään sekä parantamaan palvelukykyä. Yritysoston jälkeen Hollannin tehtaalla on aloitettu mittava investointiohjelma, joka saadaan päätökseen vuoden 2017 alkupuolella.

Suomessa sopimusjalostuspuolella saatiin Pyrollin Siltakylän tehtaan tuotantokapasiteetin ja - tehokkuuden kasvattamisohjelma päätökseen. Tehtaalle investoitiin uusi valmisvaraston laajennus, täysautomaattinen ja huipputehokas arkkileikkuri sekä pakkauslinja. Puolan tehtaalle on investoitu uusi asiakas- ja ympäristövaatimukset huomioiva pakkauslinja.

Pakkauspuolelle tehtiin myös merkittäviä investointeja. Näistä merkittävin oli Pyrollin Tampereen pakkausyksikköön  tehty foilaus-stanssauskoneinvestointi. Markkinoiden  monipuolisin kone mahdollistaa premium-tasoisten pakkausten valmistamisen kustannustehokkaasti. Asiakkaat saavat  investoinnin myötä pakkauksiinsa  entistä näyttävämpiä efektejä. Uudella koneella pystytään luomaan täysin kohdistustarkkoja erivärisiä foilauspintoja. Lisäksi sillä voidaan stanssaustyövaiheen yhteydessä foilauspreeglata ja hologrammifoilata kohdistetusti asiakkaan haluamalla kuviolla tai logolla. Investointi mahdollistaa myös kohdistettujen turvahologrammifoilausten teon.

Lisätietoja: Pyroll Group, talousjohtaja Ismo Huumonen p. 050 3427 279

Pyroll Sopimusjalostus, johtaja Ilkka Haitti p.0400 639 445

Pyroll Pakkaukset, johtaja Niilo Pöyhönen p.040 5025 046

Pyroll Group on Pohjoismaiden johtavia paperin, pahvin, kartongin ja muovin jalostajia. Yhtiö on suomalainen, yksityisesti omistettu perhekonserni. Teollisuusneuvos Reino Uusitalo perusti Pyrollin 1973, josta lähtien konserni on kasvanut määrätietoisesti. Tänä päivänä toimintaa on kolmellatoista paikkakunnalla Suomessa sekä lisäksi Puolassa ja Hollannissa. Pyroll työllistää yli 500 henkilöä ja konsernin liikevaihto on noin 90 miljoonaa euroa.

www.pyroll.com