Etusivu » Tiedotteet » Tuotanto » Huhtamäki sulkee Yhdysvalloissa Phoenixissa sijaitsevan kovia muovipakkauksia valmistavan tuotantolaitoksen

Julkaistu: 21.11.2008 klo 12:05
Julkaisija:

Huhtamäki tehostaa kovien muovipakkausten liiketoimintaa Pohjois-Amerikassa ja sulkee Phoenixissa Arizonassa sijaitsevan tuotantolaitoksen. Kovien muovipakkausten valmistus Pohjois-Amerikassa keskitetään konsernin muihin kovia muovipakkauksia valmistaviin yksiköihin Colemaniin Michiganiin ja New Viennaan Ohioon.

Phoenixin tuotantolaitoksessa käynnistetään uudelleenjärjestelyohjelma, joka kohdistuu noin 70 työntekijään. Tehdas suljetaan vuoden 2009 ensimmäisen neljänneksen loppuun mennessä. Liiketoiminnan tehostaminen ja tuotantolaitoksen sulkeminen aiheuttavat noin 5 miljoonan euron kertaluontoisen kulun vuoden 2008 viimeisellä neljänneksellä.

Toimenpiteiden tavoitteena on alentaa rakenteellisia kustannuksia ja optimoida tuotantotehokkuutta sekä vahvistaa kilpailukykyä ja parantaa kannattavuutta. Toimet ovat osa kovien muovipakkausten liiketoiminnan strategista arviointia.

Kia Aejmelaeus, sijoittajasuhteet, puh. 010 686 7819