Etusivu » Tiedotteet » Tuotanto » Aspo myy kaukomarkkinoiden Ruotsin teippiliiketoiminnan

Aspo myy kaukomarkkinoiden Ruotsin teippiliiketoiminnan

Julkaistu: 04.12.2008 klo 13:57
Julkaisija:

Aspo Oyj Pörssitiedote 4.12.2008, klo 11.00

Aspo myy Kaukomarkkinat-liiketoimintaan kuuluvan, Ruotsissa pakkaus- ja teippiliiketoimintaa harjoittavan ASM Sweden AB:n koko osakekannan hollantilaiselle Conti Investments B.V:lle. Myynnillä ei ole olennaista tulosvaikutusta. Sen positiivinen kassavirtavaikutus on noin 800.000 euroa.

Aspon toimitusjohtaja Gustav Nyberg: "Ruotsin pakkausliiketoiminnan myynti on osa Aspon rakennemuutosta. Tulemme jatkossa entistä selvemmin keskittymään pääliiketoimintojemme kehittämiseen. Conti Investmentsillä on erikoisosaamista pakkausliiketoiminnasta Länsi-Euroopassa ja heille Ruotsi on uusi markkina-alue."

Aspo luopui Suomen teippiliiketoiminnastaan elokuussa 2008.

ASPO Oyj

Gustav Nyberg

Lisätiedot:

Gustav Nyberg, (09) 7595 256, 040 503 6420
gustav.nyberg@aspo.fi

Aspo on monialayhtiö, joka on keskittynyt vahvaa erikoisosaamista vaativille liiketoiminta-alueille. Aspo omistaa ja kehittää toimialansa johtavia yrityksiä, joita ovat ESL Shipping, Leipurin ja Telko. Lisäksi Aspoon kuuluu valikoiduille kaupan aloille keskittynyt Kaukomarkkinat. Aspo palvelee vaativia business-to-business -asiakkaita. Yhtiön liikevaihto (pro forma) vuonna 2007 oli 495,3 milj. euroa.

JAKELU:
www.aspo.fi