Etusivu » Tiedotteet » Tietotekniikka » Terveystalo on paras mobiilia toiminnassaan hyödyntävä yritys

Terveystalo

Terveystalo on paras mobiilia toiminnassaan hyödyntävä yritys

Julkaistu: 07.11.2014 klo 14:28
Julkaisija: Terveystalo

Terveystalo palkittiin parhaana mobiilia toiminnassaan hyödyntävänä yrityksenä Paras Mobiilipalvelu 2014 -kilpailussa. Ennakkoluulottomalla asenteella yhtiö on tuonut monipuolisen valikoiman mobiili- ja sähköisiä palveluita asiakkaiden ja henkilöstön käyttöön.

Terveystalon tavoitteena on tehdä terveys ihmisille helposti lähestyttäväksi. Oman terveyden hallinta ja vastuunotto omasta terveydestä onnistuu parhaiten mobiilityökaluilla. Silloin terveystieto on ulottuvilla ajasta ja paikasta riippumatta.

- Asiakkaamme haluavat käyttää terveyspalveluita mahdollisimman helposti. Mobiiliratkaisujen kehittäminen on saanut alkunsa kuuntelemalla asiakkaidemme tarpeita. Haluamme jatkossakin pysyä aallonharjalla ja kehittää palveluja, joiden avulla omasta terveydestä huolehtiminen on helppo osa arkea, kertoo Terveystalon tietohallintojohtaja Tuomas Otala

Ensimmäinen etappi Terveystalon mobiilipalveluiden kehittämisessä oli ajanvarauksen sähköistäminen. Lääkäriaika ei saa jäädä varaamatta sen takia, ettei asiakas tiedä, missä sen voi tehdä. Kun huomattiin, että lääkärit käyttävät verkko- ja mobiiliajanvarausta seuratakseen työtilannettaan, syntyi ajatus lääkäreiden omasta extranetista. Sen avulla he voivat hallinnoida vastaanottoaikojaan ja työtään joustavasti. Sittemmin extranet avattiin myös mobiilikäyttöön.

Terveystalo sai Paras Mobiilisovellus 2014 -kisassa kiitosta ennakkoluuloisesta tavastaan kehittää mobiilipalveluita asiakkaiden ja henkilöstön käyttöön. Verkko- ja mobiiliajanvarauksen lisäksi asiakkaat voivat hallinnoida terveystietojaan Oma Terveys -palvelussa. Yritysasiakkaille on useita omia sovelluksia, kuten extranet yrityksen työterveyspalveluiden hallintaan ja erilaisia työkaluja organisaation työterveyden ja työhyvinvoinnin seurantaan.

- Terveydenhuolto on monia muita toimialoja jäljessä sähköisten palvelujen kehittämisessä. Sähköinen asiointi on kuitenkin jo arkipäivää monelle ja se näkyy terveyspalveluihin kohdistettavissa toiveissa ja odotuksissa.

- Sujuvuus ja vaivattomuus ohjaavat kaikkea palvelukehitystämme. Tuorein edistysaskeleemme on tekstiviesti-ilmoittautuminen vastaanotolle. Olemme pilotoineet sitä menestyksekkäästi vuoden verran ja sen käyttö on juuri laajentunut, Tuomas Otala kertoo.

Terveystalon sähköisiin palveluihin voi tutustua kootusti Terveystalon verkkosivuilla.

Paras Mobiilisovellus 2014 -kilpailun järjestivät Teleforum ry ja Teknologiateollisuus ry yhdessä yhteistyökumppaneidensa kanssa. Lue Teknologiateollisuus ry:n tiedote kilpailusta.

Lisätiedot:

Tuomas Otala, tietohallintojohtaja, Terveystalo, puh. 040 567 3774, tuomas.otala@terveystalo.com

Anni Romu, viestintäpäällikkö, Terveystalo, puh. 050 571 1887, anni.romu@terveystalo.com

Terveystalo on Suomen suurin terveyspalveluyritys. Yhtiö tarjoaa monipuolisia terveys-, työterveys-, sairaanhoito- ja tutkimuspalveluja 150 toimipaikassa eri puolilla Suomea. Terveystalon asiakkaita ovat yksityishenkilöt, yritykset ja yhteisöt, vakuutusyhtiöt sekä julkinen sektori. Terveystalo työllistää valtakunnallisesti lähes 6 500 terveydenhuollon ammattilaista. Terveystalon verojalanjälki vuonna 2013 oli yhteensä 75,5 miljoonaa euroa ja samana vuonna Terveystalo investoi suomalaisten terveyspalvelujen kehittämiseen 28 miljoonaa euroa. www.terveystalo.com