Etusivu » Tiedotteet » Tietotekniikka » IBM Rational Software jatkaa julkistusten sarjaa

IBM

IBM Rational Software jatkaa julkistusten sarjaa

Julkaistu: 03.12.2008 klo 10:09
Julkaisija: IBM

IBM Rational Quality Manager varmistaa laadun ohjelmistoprojekteissa

Globalisaation ja talouspaineiden tuomien haasteiden myötä ohjelmistojen merkitys organisaation kilpailuetuna kasvaa. IBM vastaa haasteisiin julkaisemalla IBM Rational Quality Management -portfolion.

Yritysten valmistamien tuotteiden on täytettävä erilaisia laadunvarmistuskriteerejä ja standardeja ennen tuotteiden julkistamista. Ohjelmistojen laadulliset puutteet tai ei-halutunlainen toiminta voivat aiheuttaa vakavia seurauksia niin yritykselle, sen asiakkaille kuin sidosryhmillekin. Standish Groupin tekemän tutkimuksen mukaan yritykset menettävät yli 300 miljardia dollaria vuosittain ohjelmistojen alhaallaoloaikojen vuoksi. Lisäksi 41 prosenttia IT-projekteista ei onnistu tuottamaan niiltä odotettua lisäarvoa liiketoiminnalle.

IBM Rational Quality Management Portfolio tarjoaa laadunvarmistusportfolion, jonka avulla organisaatiot voivat lisätä ohjelmistoinvestointien tuottoa automatisoimalla laadunvarmistuksen eri kehitysprosesseja ja parantaa yhteistyötä koko organisaatiossa. Yritykset voivat myös IBM Rational Quality Management Portfolion avulla tuottaa korkealaatuisia ohjelmistoja lyhyemmällä aikajänteelle ja vastata näin paremmin tiheästi muuttuviin liiketoiminnan asettamiin vaatimuksiin, sekä vähentää ohjelmistoihin kohdistuvia kuluja.

Portfolio antaa IT-organisaatioille suuremman valinnanvapauden laadunvarmistustarpeiden toteuttamiseen. Sen työkalut luovat entistä paremmat yhteistyömahdollisuudet yritysjohdon ja IT-ammattilaisten välille. Avainasemassa olevat liiketoiminnan ja tietohallinnon päätöksentekijät pääsevät vaikuttamaan ohjelmistojen tuotantoprosessiin.
Jazz-teknologiaan perustuva Rational Quality Manager tarjoaa yhteistoiminnan mahdollisuudet Web-pohjaisen keskitetyn testauksenhallintaympäristön avulla. Dynaamisten Web 2.0 ominaisuuksien ansiosta esimerkiksi IT-johtaja voi käyttää Rational Quality Managerin mittaristoa nähdäkseen ne ohjelmistotuotannon osiot, jotka vaikuttavat tuotteen kehitykseen. Reaaliaikaisen tiedonkulun ansiosta IT-johtajalla on mahdollisuus tehdä nopeita päätöksiä, jotka tukevat liiketoiminnan tarpeita ja auttavat tuottamaan korkealaatuisia tuotteita markkinoille ennen kilpailijoita.

Nopeutta ja kustannustehokkuutta parantaa myös IBM:n julkaisema IBM Rational Test Lab Manager -laadunvarmistusratkaisu. Se auttaa yritystä säästämään kuluissa mahdollistaen testausprosessien automatisoinnin ja testilaboratorion tehokkaan käytön. Asiakas voi näin kohdentaa voimavarojaan muihin tehtäviin.

Laajempi englanninkielinen tiedote.

Lisätietoja IBM:stä (NYSE: IBM) Internetissä:
www.ibm.com
Lisätietoja IBM Rational laadunvarmistustuotteista Internetissä:
www.ibm.com/software/rational/offerings/quality/
Lehdistömateriaalit Internetissä: