Etusivu » Tiedotteet » Tietotekniikka » Go now! -palvelun kaupunkiautot liikkuvat nyt sähköllä

24 Rental Network Oy

Go now! -palvelun kaupunkiautot liikkuvat nyt sähköllä

Julkaistu: 26.05.2016 klo 08:00
Julkaisija: 24 Rental Network Oy

Kotimainen go now! lanseeraa torstaina Kampin Narinkkatorilla kello 15:00 - 20:00 autojen yhteiskäyttöpalvelun, joka tuo kaupunkilaisten saataville Toyota Yaris Hybridejä. Sovelluksella toimiva palvelu on erinomainen lisä Helsingissä liikkuville, sillä uuden kaupunkiauton saa käyttöönsä helposti sovelluksella jopa vain muutamiksi minuuteiksi.

Go now! toimii älypuhelinsovelluksella ja palvelun käyttäjä saa yhteiskäyttöisen kaupunkiauton ajoon muutamalla napin painalluksella kellon ympäri silloinkin kun matkanteko muilla liikennevälineillä ei onnistu. Autoa ei tarvitse tankata ja määränpäässä se pysäköidään ilmaiseksi sopivimmalle palvelun piiriin kuuluvalle alueelle seuraavaa asiakasta varten.

“Yhteiskäyttöiset autot tukevat ekologista liikennettä, sillä yksi yhteiskäyttöauto voi poistaa teiltä ja parkkipaikoilta jopa yli 10 omistusautoa. Toyota Yaris Hybridit olivat meille täydellinen valinta, sillä jopa 50 % matkanteosta onnistuu sähköllä”, kertoo palvelun perustaja Matti Hänninen.

Auto käyttöön jopa vain minuuteksi

Go now! sujahtaa luonnolliseksi lisäksi julkisen liikenteen, kaupunkipyörien ja taksin välimaastoon. “Palvelu on suunniteltu yhdensuuntaisiin siirtymisiin ja se on parhaimmillaan kun kyydissä kulkee useampi matkustaja tai kuljetettavia tavaroita. Parasta go now! -palvelussamme on se, etteivät lisämatkustajat tai vuorokaudenaika vaikuta kiinteisiin minuuttihintoihimme ja sen hinnoittelu kannustaakin kyydin jakamiseen useamman matkustajan kesken”, jatkaa Hänninen.

Suurkaupungeissa yhteiskäyttöauto on jo tuttu näky ja ala kasvaa maailmanlaajuisesti yli 50 prosentin vuosivauhtia. Yhteiskäyttöautoilun laajentumista on muualla maailmassa vauhdittanut kaupunkien innovatiivinen suhtautuminen uusiin liikkumistapoihin. Samaan aikaan suomalaiset ajavat keskimäärin 12 vuotta vanhoilla autoilla, mutta esimerkiksi go now! tuo mahdollisuuden istahtaa uuden hybridin rattiin aina silloin, kun on nopea tarve päästä paikasta toiseen.

“Olemme hyvin iloisia siitä, että Yaris Hybridejä hyödynnetään tässä uudenlaisessa yhteiskäyttöpalvelussa. Toyota pyrkii olemaan aktiivisesti mukana hankkeissa, jotka edistävät ihmisten vaivatonta liikkumista ympäristöseikat huomioiden”, toteaa Toyota Auto Finlandin tiedotuspäällikkö Kalle Kalaja.

www.gonow.fi

Toimitusjohtaja Matti Hänninen

puhelin: 09 42451481

sähköposti: matti@gonow.fi

24 Rental Network Oy on liikkumispalveluiden ja -tietojärjestelmien kehittämiseen keskittyvä 100% kotimaisessa omistuksessa oleva yritys. Yritys toimii yhteistyössä kaupunkien, liikennelaitosten sekä asumis- ja liikkumispalveluita tuottavien yritysten kanssa. Yrityksen ensimmäinen yhteiskäyttöautopalvelu 24Rent on alan markkinajohtaja Suomessa ja se tarjoaa yhteiskäytössä olevia autoja jo yli 20 paikkakunnalla. Go now! täydentää palvelutarjontaa erityisesti kaupunkilaisten tarpeisiin suunnitellulla palvelulla.