Etusivu » Tiedotteet » Tietotekniikka » Fazer Amica ja IBM kehittävät yhdessä älykkäämpää henkilöstöravintolaa

IBM

Fazer Amica ja IBM kehittävät yhdessä älykkäämpää henkilöstöravintolaa

Julkaistu: 10.03.2009 klo 09:18
Julkaisija: IBM

Fazer Amica ja IBM ovat aloittaneet yhdessä pilottiprojektin, jossa haetaan henkilöstöravintolan toimintaa kehittäviä uusia ratkaisuja ja palveluita muun muassa menekin ennustamiseen ja sähköiseen palautteen keräämiseen. Ratkaisuja älykkäämmän henkilöstöravintolan kehittämiseen testataan IBM:n toimitalon henkilöstöravintolassa Helsingissä.

Henkilöstöravintolan ruoan menekin ennustaminen on haasteellista, sillä ruokailijoiden määrä saattaa vaihdella suurestikin päivittäin. Nyt aloitetun pilottiprojektin tavoitteita ovat ruoan hävikin pienentäminen ja asiakastyytyväisyyden parantaminen oikein mitoitetun tarjonnan avulla. Ennustamisen helpottamiseksi Fazer Amica ja IBM ovat yhdessä kehittäneet ratkaisun, joka hyödyntää toimitalon kulunvalvontajärjestelmää ja historiatietoa ruokailijoiden käyttäytymisestä.

”Palveluidemme jatkuva kehittäminen ja laadun varmistaminen on meille erittäin tärkeää. Kokeilu tukee hyvin tavoitettamme olla Suomen johtava henkilöstöravintolapalveluiden tarjoaja myös tulevaisuudessa. Ruuan menekin oikealla ennustamisella on sekä taloudellinen että ekologinen merkitys”, sanoo Fazer Amican ketjuohjauksesta ja kehityksestä vastaava johtaja Sari Nikkola.

”Ideoita ja innovaatioita kerätään yleensä aktiivisesti, mutta usein mekanismi niiden testaamiseen puuttuu - onko ideasta syntynyt aito innovaatio? Olemme Fazer Amican kanssa luoneet ainutlaatuisen mallin uusien ideoiden testaamiseen todellisessa toimintaympäristössä", sanoo IBM:n innovaatiojohtaja Ville Peltola.

Lisätiedot:
Fazer Amica
johtaja Sari Nikkola, ketjuohjaus ja kehitys
sari.nikkola@fazer.fi

IBM Viestintäosasto
puh. (09) 459 5900
ibmficom@fi.ibm.com

Lisätietoja IBM:stä (NYSE: IBM) Internetissä:
www.ibm.com/fi
Lisätietoja Fazer Amicasta Internetissä:
www.fazeramica.fi