Etusivu » Tiedotteet » Tietotekniikka » FarmiDiili mullistaa lannoitteiden hankinnan

Mtech Digital Solutions Oy

FarmiDiili mullistaa lannoitteiden hankinnan

Julkaistu: 06.10.2016 klo 11:15
Julkaisija: Mtech Digital Solutions Oy

Mtechin marraskuussa aukeava palvelu FarmiDiili on viljelijälle todellinen mahdollisuus kilpailuttaa tuotantopanoksia ja tehdä ostot yksittäistä hankintaa edullisemmin ja vaivaa säästäen. Lannoitemyyjät hyötyvät, koska pystyvät tekemään monta kauppaa kerralla kustannustehokkaasti.

FarmiDiili toimii niin, että viljelijä kokoaa oman tarjouspyyntönsä joko viljelysuunnitteluohjelmisto WebWisussa tai FarmiDiilissä. FarmiDiili kokoaa viljelijöiden tarjouspyynnöt yhteen ja toimittaa ne tuotantopanosten myyjille. Myyjät antavat tarjouksensa yhteisestä tarjouspyynnöstä, ja FarmiDiili ilmoittaa tarjouksen saapumisesta viljelijöille. Kun tarjous miellyttää, viljelijä hyväksyy sen ja tekee kaupat tavarantoimittajan kanssa. Palvelu on maksuton WebWisun käyttäjille.

”Tuotannon suunnitteluun integroituna FarmiDiili tuo kilpailutuksen luontaiseksi osaksi tuotantopanosten hankintaa. Suuret hankintamäärät alentavat panosten hintoja ja auttavat maatilayrittäjää parantamaan tuotannon kannattavuutta. FarmiDiili on osa maatilojen digitalisaatiokehitystä. Sähköisten kanavien kautta palvelu pitää jatkuvasti yhteyttä viljelijään yhteishankinnan edetessä”, kuvailee uuden palvelukonseptin kehityksestä vastannut varatoimitusjohtaja Vesa Sandvik.

”ProAgrian asiantuntijalle FarmiDiili tuo uuden työkalun, jolla auttaa asiakasta tehostamaan toimintaansa ja parantamaan tuotannon kannattavuutta”, Sandvik jatkaa.

FarmiDiili on esittelyssä Mtechin osastolla KoneAgriassa. Suunnitelmamme mukaan ensimmäinen tarjouspyyntökierros avataan marraskuun lopulla. Viljelijät pääsevät jättämään tarjouspyyntöjä tällöin.

FarmiDiili aloittaa lannoitteiden yhteishankinta-alustana. Jatkossa palvelussa voi kilpailuttaa myös muita tuotantopanoksia. Lannoitteet ja kasvinsuojeluaineet muodostavat joillakin viljelykasveilla jopa puolet viljelyn muuttuvista kustannuksista. Pienikin prosentuaalinen hinnanalennus näissä tuotantopanoksissa vaikuttaa tilan kannattavuuteen.

Varatoimitusjohtaja Vesa Sandvik, puh. 0400 603 201, sähköposti: vesa.sandvik@mtech.fi
Toimitusjohtaja Christian Jurvanen, puh. 050 330 2604, sähköposti: christian.jurvanen@mtech.fi

www.mtech.fi/farmidiili
www.mtech.fi