Etusivu » Tiedotteet » Tietotekniikka » Check Pointin uusi teknologia tekee tiedostoista täysin virusvapaita alle sekunnissa

Julkaistu: 11.03.2015 klo 10:00
Julkaisija: Check Point Software Technologies Finland Oy

Uusi haittaohjelmien poistaja purkaa tiedostot ja kokoaa ne uudelleen ilman olennaista viivettä.

Espoo – 11. maaliskuuta 2015 - Maailman suurin pelkästään tietoturvaratkaisuihin keskittyvä yhtiö Check Point® Software Technologies Ltd. on julkistanut täysin ennennäkemättömän ratkaisun, joka vie virustorjunnan uudelle tasolle. Uusi Check Point Threat Extraction takaa, että vastaanottaja saa yritysverkkoon tulevat dokumentit täysin puhtaina haittaohjelmista ilman olennaista viivettä.

Suuri osa yritysten tietoturvaa uhkaavista haittaohjelmista tulee tiedostojen mukana esimerkiksi sähköpostien liitteissä.  Check Pointin Security Report 2014 kertoi, että 84 prosentissa yrityksistä ladattiin sisäiseen tietoverkkoon vähintään yksi tartunnan sisältävä dokumentti tutkimusjakson aikana vuonna 2013. Tämä osoittaa, että paremman suojautumisen tarvetta on.

Ainoa tapa varmistaa, että tiedosto tai muu ladattava sisältö on täysin turvallista, on purkaa se osiin, poistaa epäilyttävä aines ja koota tiedosto uudelleen tunnetuista, turvallisista osista. Check Point Threat Extraction pitää yritysverkon puhtaana tunnetuista ja tuntemattomista uhista tekemällä juuri tämän.

”Perinteinen lähestymistapa, jossa virustorjunta tunnistaa haittaohjelmat ja pysäyttää ne yritysverkon rajalla, ei ole johtanut tarpeeksi hyvään tulokseen. Normaalit virustorjuntaohjelmat eivät pysty tunnistamaan tämän päivän pahinta uhkaa, uusia viruksia, joita torjuntaohjelmat eivät vielä tunne. Tiedostojen siirtäminen hiekkalaatikolle avattavaksi eli sandboxing toimii paremmin, mutta on suhteellisen hidasta, noin kolme minuuttia dokumentilta. Yritykset tarvitsevat ratkaisun, joka poistaa myös ennen näkemättömien haittaohjelmien muodostaman uhan heti ja kokonaan. Threat Extraction hoitaa työnsä alle yhdessä sekunnissa tiedostoa kohti”, kertoo Check Pointin Suomen maajohtaja Petri Sonkeri.

Yritykset haluavat tiedostonsa täysin ilman haittaohjelmia.Toinen tärkeä tarve on tiedon saaminen mahdollisesta hyökkäyksestä. Useinhan tietovuoto huomataan vasta kuukausien tai jopa vuosien viiveellä. Check Pointin tietoturvaohjelmistot Check Point Threat Emulation, Anti-Bot, Intrusion Prevention ja Antivirus  täydentävät Threat Extraction -ratkaisua havaitsemalla haittaohjelmat ja tarjoamalla täyden näkyvyyden mahdollisiin hyökkäysyrityksiin.

Saatavuus: Check Point Threat Extraction tulee markkinoille osana uutta Next Generation Threat Prevention -pakettia myöhemmin tänä vuonna yhteistyökumppaneidemme kautta: http://partners.us.checkpoint.com/partnerlocator/

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Check Point Software Technologies, maajohtaja Petri Sonkeri, p. 040 5047843, petris@checkpont.com

OS/G Viestintä, Maija Rauha, p. 0400 630 065, maija.rauha@osg.fi

Seuraa Check Pointia sosiaalisessa mediassa:
Twitter: www.twitter.com/checkpointsw
Facebook: https://www.facebook.com/checkpointsoftware
YouTube: http://www.youtube.com/user/CPGlobal

Check Point Software Technologies Ltd.
Check Point Software Technologies Ltd. (www.checkpoint.com) on maailman suurin yksinomaan tietoturvaan keskittynyt yhtiö. Se on alan edelläkävijä ratkaisuillaan, jotka torjuvat asiakkaisiin kohdistuvat kyberhyökkäykset havaiten haittaohjelmat ja muut tunkeutujat ainutlaatuisen tehokkaasti. Check Pointin täydellinen tietoturva-arkkitehtuuri suojaa yritysverkot mobiililaitteisiin asti, ja sen ratkaisuja ohjataan kattavan ja intuitiivisen hallintajärjestelmän kautta. Check Point huolehtii yli 100 000 yrityksen ja yhteisön tietoturvatarpeista organisaation koosta riippumatta. At Check Point, we secure the future.