Etusivu » Tiedotteet » Tietotekniikka » Adobe tuo Creative Cloud- ja Marketing Cloud -ohjelmistoihin VR-, AR- ja 3D-ominaisuuksia

Adobe

Julkaistu: 07.09.2016 klo 13:43
Julkaisija: Adobe

7. syyskuuta 2016

Adobe esittelee IBC 2016 -tapahtuman yhteydessä Creative Cloudiin ja Marketing Cloudiin tulevia uusia ominaisuuksia, joilla sisällönluonti sekä perinteisille että uusille alustoille onnistuu nopeasti. Uutuuksiin lukeutuvat Premiere Pro CC:n uusi versio, uusia ominaisuuksia Primetime-alustaan ja parempi yhteensopivuus Character Animator -ominaisuuden, Photoshop CC:n ja Illustrator CC:n välillä. Uusi Team Projects -ominaisuus puolestaan tekee useita projekteja ja luovia työkaluja kattavasta yhteistyöstä helpompaa.

Adobe esittelee Amsterdamissa 9.–13. syyskuuta järjestettävässä IBC-tapahtumassa joukon uudistuksia Creative Cloudiin ja Marketing Cloudiin.

”Ovat kyseessä sitten televisioyhtiöt, elokuvastudiot, yritykset tai tubettajat, Adobe haluaa auttaa videoammattilaisia luomaan yksilöllistä ja vangitsevaa sisältöä. Uusia tarinoita luodessa on tärkeää, että hyvät ideat voivat liikkua eri työkalujen, teknologioiden ja tiimien välillä. 3D:n, virtuaalitodellisuuden ja lisätyn todellisuuden yleistyessä myös tarve luovuutta ja räätälöintiä tukeville tehokkaille työkaluille kasvaa”, sanoo Max Hagelstam, Adoben Pohjoismaiden videoasiantuntija.

Uusia, tehokkaita toimintoja Premiere Pro CC -ohjelmistoon

Premiere Pro CC -ohjelmiston uudistuksen myötä Adobe laajentaa VR-ominaisuuksiaan, joita esiteltiin aiemmin tänä vuonna. Päivitys tuo käyttäjille uuden VR-toiminnon, joka etsii ja valitsee sopivan asetuksen niin perinteisiin mediasisältöihin kuin VR- (virtuaalitodellisuus), 3D- ja AR-sisältöihin (lisätty todellisuus).

Primetime-alustan uusien ominaisuuksien ansiosta mediayhtiöt voivat hyödyntää virtuaalitodellisuuden tarjoaman potentiaalin ja luoda erittäin korkealaatuisia käyttäjäkokemuksia. Toiminnot tukevat videon toistoa ja mainosten sijoittamista sisältöihin. Lisäksi ratkaisuun kuuluu sisältöjen suojaus Adoben Virtual Reality Digital Rights Managementin (VRDRM) kautta.

3D-sisältöjen työstäminen sujuvammaksi

Adobe esittelee myös uuden 3D-renderöintimoottorin, jonka myötä 3D-sisältöjen käsittely on nopeampaa ja tehokkaampaa. Uutuus mahdollistaa muokattavien 3D-elementtien intuitiivisen luomisen uuden MAXON Cinerender -teknologian avulla After Effects CC -ohjelmassa. Lisäksi animaatioita on entistä helpompi tehdä Character Animator -ominaisuuden ja Photoshop- ja Illustrator CC -ohjelmien entistä paremman yhteensopivuuden myötä.

Adobe esittelee myös uuden Team Projects -palvelun, jonka avulla yritysten ja suunnittelijoiden välinen, useita projekteja ja työkaluja kattava yhteistyö helpottuu. Team Projects perustuu Adoben Anywhere-teknologiaan, jonka ansiosta suunnittelijat ja graafikot voivat työskennellä samanaikaisesti Adobe Premiere Pro CC-, After Effects CC- ja Prelude CC -ohjelmilla.

Uudistusten tuomia hyötyjä:

• Adobe Stock -videokirjastolla tuottavuus on jopa kuusi kertaa nopeampaakuin muilla sisältökirjastopalveluilla Pfeiffer Consultingin uuden tutkimuksen mukaan.
  • Parannukset After Effects -ohjelman videoiden esikatseluarkkitehtuuriin mahdollistaa raw-kuvamateriaalin esikatselemisen reaaliaikaisesti eikä edellytä enää välimuistiin tallentamista ennen esikatselua.
  • Premiere Pro CC:n parannetut Lumetri Color -työkalut tukevat HDR10-metadataa, mikä mahdollistaa HDR10-standardin mukaisten sisältöjen editoinnin ja tuomisen HDR-tuella varustetuille televisioille ja näytöille.
  • Destination Publishing -toiminnolla voi renderöidä ja jakaa videoita Behance -alustalle YouTuben, Facebookin ja Twitterin lisäksi.
  • Paremmat kuvatekstit ja tekstityksetPremiere Pro CC -ohjelmassa mahdollistavat kiinnostavien kuvatekstien luomisen, minkä ansiosta esimerkiksi Facebookissa automaattisesti toistettavat videot vangitsevat huomion paremmin.
  • Striimauksen mittaamisen mahdollistavan Adobe Analytics for Video -työkalun analytiikkatoiminnon ansiosta käyttäjät saavat kattavamman kuvan videoiden katselusta.
  • Primetime tukee nyt mainosten tukemaa sisältöjen katselua verkkoon yhdistetyillä laitteilla. Mediayhtiöt voivat tarjota korkealaatuisia kokemuksia, joissa videosisältö ja mainokset sulautuvat yhtenäiseksi striimiksi.

Adobe IBC-tapahtumassa

Adobe esittelee uutuuksiaan IBC -tapahtumassa RAI Amsterdam Convention Centerin osastolla 7.G27
9.–13.9.

Lisätietoja antavat:

Adobe Systems Nordic
Jes Schyum
jes.schyum@adobe.com

Hill+Knowlton Strategies
Anitta Pirnes
anitta.pirnes@hkstrategies.com

Adobe Systems
Adobe muuttaa maailmaa digitaalisilla kokemuksilla. www.adobe.com/fi

© 2016 Adobe Systems Incorporated. All rights reserved. Adobe and the Adobe logo are either registered trademarks or trademarks of Adobe Systems Incorporated in the United States and/or other countries. All other trademarks are the property of their respective owners.