Etusivu » Tiedotteet » Tietokoneet » Samsung esitteli kahden teratavun SSD-levyt

Samsung Electronics Nordic

Samsung esitteli kahden teratavun SSD-levyt

Julkaistu: 06.07.2015 klo 16:06
Julkaisija: Samsung Electronics Nordic

Samsung tuo markkinoille kaksi uutta SSD-levyä, kahden teratavun kapasiteetilla varustetut 850 PRO:n ja 850 EVO:n. Samsungin SSD-uutuudet tarjoavat käyttäjille maksimaalisen suorituskyvyn, energiatehokkuutta sekä huikean tallennuskapasiteetin.

Espoo – 6. heinäkuuta 2015 – Samsung julkisti tänään kahden teratavun (TB) kapasiteetilla varustetut 850 PRO- ja 850 EVO -SSD-levyt. Samsungin 3D NAND (V-NAND) -teknologiaan perustuva SSD-mallisto sisältää nyt 20 erilaista tuotetta, joiden kapasiteetti vaihtelee 120 gigatavusta kahteen teratavuun. Uudet kahden teratavun SSD-levyt ovat vastaus kuluttajien kasvaviin SSD-tuotteiden tallennustilavaatimuksiin.

– Samsungin tuotua markkinoille V-NAND-sarjan SSD-levyt kysyntä yli 500 GB:n SSD-levyistä kasvoi huimasti. Uusien kahden teratavun suuruisten SSD-levyjen julkaisu on askel kohti moniteratavuisten SSD-levyjen aikaa.

Ulkokuoreltaan ja kooltaan kahden teratavun 850 SSD PRO- ja EVO -levyt ovat samanlaisia kuin edeltäjänsä. Molemmissa on standardikokoinen 7 mm:n paksuinen 2,5 tuuman alumiinikotelo. Ne ovat varustettu Samsungin edistyneimmällä muistitekniikalla, joka rakentuu 32-kerroksisista 128 Gb:n 3D V-NAND-flash-muistipiireistä. Mukana on myös uusi, kahden teratavun kapasiteettia tukeva, suorituskykyinen MHX-ohjain ja neljä 4Gb LPDDR3 DRAM -muistipiiriä (20 nm). Suuren kapasiteetin ansiosta sekä ammattilaiset että tavalliset käyttäjät pääsevät nauttimaan sujuvammasta tiedonkäsittelystä. Uutuus-SSD:t soveltuvat erinomaisesti raskaaseen kuormitukseen, kuten 4K-/ UHD-materiaalin editointiin ja katseluun.

Kahden teratavun 850 PRO -levyllä on peräti 10 vuoden tai 300 TBW:n takuu. 850 EVO -levyllä on 5 vuoden tai 150 TBW:n takuu. Suositushinnat: 850 PRO (2TB) 1099 euroa, 850 EVO (2TB) 899 euroa. Toimitukset alkavat heinäkuun lopussa.

2-teraisten 850-levyjen lanseerauksen jälkeen Samsung tulee laajentamaan suuren kapasiteetin 3D V-NAND SSD-tuotevalikoimansa mSATA- ja M.2-luokan levyihin, jotka ovat suunniteltu PC-pelikoneisiin, kannettaviin tietokoneisiin ja korkean suorituskyvyn vaativiin ympäristöihin.

Tekniset tiedot:

Kapasiteetti: 2 TB
Koko: 2,5" (7mm)
Lukunopeus: 550MB/s
Kirjoitusnopeus: 520MB/s
Liitäntä: SATA III 6 Gb/s
Takuu: 850 PRO: 10 vuotta / 300 TBW. 850 EVO: 5 vuotta tai 150 TBW.

Kuluttajakysymykset: Samsungin asiakastuki, 030 6227 515

Lisätiedot ja testilaitteet: Lasse Pulkkinen, OSG Viestintä, lasse.pulkkinen@osg.fi, p. 0400 630049

Kuvapyynnöt: samsungpr@osg.fi

Lehdistötiedotteet ja kuva-arkisto verkossa: www.samsung.fi ja valitse uutiset.

Haluatko Samsungin lehdistötiedotteita tai kokeilla uusia tuotteita? Ilmoittaudu lähetyslistalle osoitteeseen samsungpr@osg.fi

Samsung Electronics Co., Ltd. inspiroi maailmaa ja muovaa tulevaisuutta ideoilla ja teknologioilla, joiden avulla uudelleen määritämme ihmisten käsitykset televisioista, äänentoistolaitteista, älypuhelimista, tableteista, wearables-laitteista, kameroista, kodinkoneista, tulostimista, ammattinäytöistä, SSD-levyistä, muistikorteista, lääketieteellisistä laitteista, puolijohteista ja LED-tuotteista. Älykoti- ja Digital Health -ratkaisumme ovat osoitus siitä, että olemme myös johtava toimija esineiden internet -tuotealueella. Palveluksessamme on 307 000 työntekijää 84 maassa ja vuotuinen myyntimme on 172 miljardia euroa. Lisätietoja Samsungista osoitteessa: www.samsung.com/fi ja virallisessa blogissamme: global.samsungtomorrow.com

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki