Etusivu » Tiedotteet » Tietokoneet » Red Hat -uutuudet nopeuttavat sovelluskehitystä ja auttavat yrityksiä suurten datamäärien hallinnassa

Red Hat

Julkaistu: 27.06.2012 klo 11:35
Julkaisija: Red Hat

–      JBoss Enterprise Application Platform 6 auttaa siirtämään sovelluskehitysprosessin pilviympäristöön

–      JBoss Data Grid 6 tehostaa suurten datamäärien hallintaa

27.6.2012 – Avoimen koodin ratkaisujen tuottaja Red Hat on julkistanut kaksi uutta ohjelmistoa, jotka tehostavat ja helpottavat yritysten työskentelyä. Red Hat JBoss Enterprise Application Platform 6 tarjoaa sovellusten kehittämiseen pilvivalmiin alustan, jonka avulla uudet sovellukset saadaan markkinoille entistä nopeammin. Red Hat JBoss Data Grid 6 vähentää relaatiotietokantojen tarvetta ja auttaa skaalaamaan sovelluksia tarjoten tehokkaan ratkaisun suurien datamäärien hallintaan.

JBoss Enterprise Application Platform 6

– Yritykset etsivät jatkuvasti uusia keinoja saada sovelluksiaan nopeammin markkinoille. Pilvipalvelujen uskotaan auttavan, mutta edellytyksenä on, että niitä pystytään hyödyntämään yritysten ehdoilla. Tähän tarpeeseen vastaa JBoss Enterprise Application Platform 6, joka antaa yrityksille helpon tavan luoda ja hallita sovelluksia pilvessä, toteaa Red Hatin Middleware-toimialueen johtaja Craig Muzilla.

• Suunniteltu pilveen – Ohjelman pilviominaisuudet on rakennettu toimimaan sekä yksityisissä että julkisissa verkoissa.
  • Helposti käyttöön otettava, kevyt ja moderni – JBoss Enterprise Application Platform 6 -kehitysalusta perustuu modulaariseen arkkitehtuuriin, joka skaalautuu tarpeiden mukaan.
  • Joustavaa hallintaa – JBoss Enterprise Application Platform 6 mahdollistaa alustan hallinnan ohjelmallisesti ja hallintatoimenpiteet voidaan automatisoida
  • Optimoitu moniydinsuorittimille ja virtualiympäristöihin – JBoss Enterprise Application Platform 6 on optimoitu moniydinsuorittimille, mikä tuo mukanaan pienemmän muistin kuormituksen ja nopeammat käynnistymisajat. Ratkaisu tukee myös entistä paremmin virtuaaliympäristöjä.
  • Päivitetyt middleware-komponentit – JBoss Enterprise Application Platform 6 tarjoaa aiempaa parempaa integraatiota muiden kehitystyökalujen, kuten Mavenin ja Hudsoninkanssa. Lisäksi se tarjoaa paremman integraation JBoss Community -projektien Arquillianin ja Hibernaten kanssa.
  • Java EE 6 -tuki – Java EE 6 -tuen lisäksi JBoss Enterprise Application Platform 6 tukee useita Java Virtual Machine (JVM) -pohjaisia kirjastoja mukaan lukien Spring, Struts ja Google Web Toolkit.

JBoss Data Grid 6

Tiedon määrän jatkuva kasvu tuo uusia haasteita ja vaatimuksia yrityssovelluksille. Perinteiset tiedonskaalausmenetelmät ovat usein kalliita, eivätkä ne ole toimintavarmoja. Red Hat JBoss Data Grid 6 tarjoaa uuden tavan hallita suuria tiedon määriä, mikä antaa yrityksille mahdollisuuden toimia nopeammin ja joustavammin muihin vastaaviin ratkaisuihin verrattuna, sanoo Red Hatin Middleware-toimialueen johtaja Craig Muzilla.

• Tarjoaa helpon tavan lisätä NoSQL-ominaisuuksia sovelluksiin.
  • Soveltuu hyvin reaali-aikaisiin ratkaisuihin, joissa vaaditaan suurten tietomäärien käsittelyä ja lyhyellä vasteajalla, tarvittaessa transaktionaalisesti.
  • Yksinkertainen ja edullinen tapa skaalata sovelluksia perinteiseen tietokantojen skaalaamiseen verrattuna.
  • Helppo integroida sovellukseen –  JBoss Data Grid 6:ssa on tuki avoimille rajapinnoille, joihin lukeutuvat muun muassa REST, memcached ja Apache Hot Rod, jotka tarjoavat kehittäjille mahdollisuuden hyödyntää ratkaisua usealla eri ohjelmointikielellä (esim. Java, .NET, Python).
  • Korkea käytettävyys ja vikasietoisuus – Red Hat JBoss Data Grid 6 on suunniteltu korkeaa käytettävyyttä, vikasietoisuutta ja skaalautuvuutta silmällä pitäen – data jaetaan automaattisesti ratkaisun muodostamassa verkossa kun siihen lisätään tai siitä poistetaan solmuja.

Molemmat ohjelmistot ovat heti saatavilla.

Markus Pekkarinen

Myyntijohtaja

Red Hat Finland

markus.pekkarinen@redhat.com

Lisätietoa Red Hatista saatavilla osoitteesta http://www.europe.redhat.com/finland/  ja uusimmat uutiset osoitteesta http//www.press.redhat.com/.

Red Hat on maailman johtava avoimen lähdekoodin ratkaisujen tuottaja, joka toimii yli 70 eri toimipisteessä ympäri maailman. Red Hatin korkealaatuinen ja kustannustehokas teknologia kattaa käyttöjärjestelmät, virtualisoinnin, pilvipalvelut, tiedon hallinnan ja tallennus sekä SOA-ratkaisut. Red Hatin tärkeimpiä tuotteita ovat Red Hat Enterprise Linux, Red Hat Enterprise Virtualization ja JBoss Enterprise Middleware. Red Hat tarjoaa asiakkailleen myös tukipalveluita, koulutusta ja konsultointia maailmanlaajuisesti. http://www.europe.redhat.com/finland/