Etusivu » Tiedotteet » Tietokoneet » FilmMe sai sijoituksen Butterfly Venturesilta

FilmMe

FilmMe sai sijoituksen Butterfly Venturesilta

Julkaistu: 04.04.2013 klo 13:00
Julkaisija: FilmMe

FilmMe sai sijoituksen Butterfly Venturesilta

Oululainen startup-yritys FilmMe Group Oy on saanut sijoittajakseen Butterfly Venturesin. FilmMe sai sijoituksen Butterfly Venturesilta lähes 200 000 euron rahoituskierroksella. Butterfly Ventures hallinnoi Northern Startup Fundia, joka tulee sijoittamaan Oulun seudulla toimiviin aikaisen vaiheen startup –yrityksiin. Ensivaiheessa sijoitettava pääoma tulee olemaan noin 10 miljoonaa euroa.

FilmMe Groupin toimitusjohtaja Tapio Koivukangas: "FilmMe on kansainvälisen läpimurron kynnyksellä tuotteella, jonka markkinapotentiaali on satoja miljoonia. Koska valtaosa kohdemarkkinoistamme on ulkomailla, halusimme mukaan ammattisijoittajan, joka pystyy auttamaan yritystä eteenpäin myös vähän pidemmällä tähtäimellä. Rahoituksen lisäksi Butterfly toi mukanaan arvokasta osaamista, mm. aineettomien oikeuksien, jakelukanavien, sekä liiketoimintamallien alueille", toteaa FilmMe Group Oy:n toimitusjohtaja Tapio Koivukangas.

”Olemme seuranneet FilmMe:tä jo pitkään. Alusta pitäen oli selvää, että tekijäporukassa on poikkeuksellista draivia kehittää yritystään. Idea automaattisesta videokamerajärjestelmästä on tietysti todella hyvä ja kun takana on osaava ja sitoutunut tiimi, oli sijoituspäätöksemme lopulta helppo tehdä”, sanoo Butterfly Venturesin toimitusjohtaja Matti Kanninen.

FilmMe on kehittänyt videokamerajärjestelmän, joka seuraa kohdettaan automaattisesti zoomaten. Kun käyttäjä saapuu alueelle, jonne on asennettu FilmMe:n videokamerajärjestelmä, tunnistaa videokamera käyttäjän tämän rannekkeesta.

Käyttäjä painaa rannekkeessaan olevaa nappia ja videokamera käynnistää kuvauksen seuraten kohdettaan zoomaten. Kun käyttäjä painaa samaista nappia uudestaan, loppuu kuvaus ja video latautuu automaattisesti tämän omalle tilille osoitteeseen  www.filmme.tv.

Myynti aloitettiin maailman suurimassa hevosalan tapahtumassa, Equitanassa, maaliskuussa ja tuotetoimitukset aloitetaan myöhemmin keväällä/kesällä 2013.

FilmMe valittiin ehdokkaaksi maailman suurimman hevosalan tapahtuman, Equitanan, Innovaatiokilpailussa

FilmMe on valittu yhdeksi lupaavimmista oululaisista start-upeista vuonna 2012

FilmMe pitää hallussaan Technopolis Oyj:n järjestämän kansainvälisen Money Talks –sijoittajatapahtuman piste-ennätystä (4.53/5.00). 10/2012

Logot ja muu kuvamateriaali: www.filmme.tv/press