Etusivu » Tiedotteet » Tietokoneet » Amazon perustaa Eurooppaan toisen pilvipalvelukeskuksen

Amazon Web Services

Amazon perustaa Eurooppaan toisen pilvipalvelukeskuksen

Julkaistu: 24.10.2014 klo 10:00
Julkaisija: Amazon Web Services

Pilvipalveluita tarjoava Amazon Web Services perustaa Eurooppaan toisen palvelukeskuksen. AWS EU-niminen keskus tulee sijaitsemaan Frankfurtissa, Saksassa. Amazonille tämä on tärkeä edistysaskel, koska monet saksalaiset yritykset edellyttävät, että niiden tietosisällöt pysyvät oman maan rajojen sisäpuolella.

”Euroopan liiketoimintamme jatkaa merkittävää kasvuaan. Avaamalla toisen palvelukeskuksen Saksaan annamme asiakkaille mahdollisuuden siirtää työkuormaansa meidän hoidettavaksemme”, sanoo varatoimitusjohtaja Andy Jassy.

AWS:n asiakkaisiin kuuluu  esimerkiksi saksalainen vakuutusjätti Talanx. Yhtiön it-johtajan Achim Heidebrechtin mukaan Talanx säästää Amazonin palvelun ansiosta 75 prosenttia käsittelyajoissa ja kahdeksan miljoonaa euroa vuotuisissa kuluissa.

Myös suuri kustannustalo Hubert Burda Media alkaa käyttää AWS EU:n palveluita. Tieteellisen johtajan JP Schmetzin mukaan yhtiö ei aiemmin ole voinut ulkoistaa tietohallintoa, mutta nyt se on mahdollista kun AWS EU sijaitsee Saksan maaperällä.

Eurooppalaiset poliitikot, sijoittajat ja tutkijat uskovat Amazonin keskuksen tuovan potkua talouskasvuun. EU-komission varapääjohtaja Neelie Kroes toivottaa investoinnit eurooppalaisiin pilvipalveluihin tervetulleiksi.

”Pilvipalveluissa on potentiaali valtavaan talouskasvuun ja innovaatioihin. Näemme sen jo nyt startup-yrityksissä, isoissa yhtiöissä ja julkisella sektorilla”, Kroes sanoo.

Linkki virtuaalijulkistukseen: http://youtu.be/d9imUUrV-hk

Amazon Web Services

Amazon Web Services tarjoaa asiakasyrityksilleen pilvipalveluita, joiden avulla asiakkaat pystyvät uudistamaan liiketoimintaansa sekä karsimaan kustannuksiaan. AWS tarjoaa luotettavan, skaalautuvan ja kustannustehokkaan pilvipalvelualustan, jota hyödyntävät tällä hetkellä yritykset ja organisaatiot 190 maassa.