Etusivu » Tiedotteet » Tietokoneet » 3D City Model Hackathonissa etsitään älykkääseen kaupunkia uusia sovelluksia

Sito

3D City Model Hackathonissa etsitään älykkääseen kaupunkia uusia sovelluksia

Julkaistu: 05.10.2015 klo 10:06
Julkaisija: Sito

Energizing Urban Ecosystems (EUE) -hanke, Sito Oy, Aalto Yliopisto ja Espoon kaupunki järjestävät 3D City Model Hackathonin 9.-11.10.2015 Aalto Design Factoryllä.

Hackathonin tarkoituksena on tutkia millaisia toimintamalleja ja palveluita 3D-kaupunkimallit voisivat tarjota älykkäille kaupungeille (Smart Cities) ja niiden asukkaille ja yrityksille.

Innovaattoreille ja kehittäjille

Tavoitteena on kehittää 3D-kaupunkimallin päälle sovelluksia, jotka voivat liittyä esimerkiksi digitalisaatioon, kaupunkisuunnitteluun, liikenteeseen, energiaan, tavaroiden internetiin (Internet of Things) tai peleihin.

Hackhaton on suunnattu sovelluskehittäjille ja urbaaneille innovaattoreille, jotka ovat kiinnostuneita tulevaisuuden älykkäistä kaupungeista, niiden elämästä ja kehittämisestä.

Tapahtumassa esityksiä pitävät ja mentorointia osallistujille tarjoavat järjestävien tahojen lisäksi Fira, Futurice, HSL, Kone, Elisa, IBM, Tietoa ja Virtual City Systems pitävät esityksen.

Lisäksi tapahtumaa tukevat AEC Hackathon, Colossal Order, SLUSH ja Unity. EUE-hanke on keskittynyt kehittämään uusia liiketoiminta malleja tulevaisuuden älykkäille kaupungeille.

Lisätietoja

Sito Oy, asiantuntija Oskari Liukkonen, p. 040-8286153, oskari.liukkonen@sito.fi

Sito on infran, liikenteen, logistiikan, maankäytön, ympäristön ja digitaalisten palveluiden moniosaajayritys. Lähes 500 asiantuntijaamme tarjoavat mutkatonta palvelua ja korkealuokkaista suunnittelua kymmenellä paikkakunnalla. 15 palvelualuettamme ja monipuoliset palvelumme kattavat suunnittelun kaikki vaiheet ja osatehtävät strategisesta konsultoinnista konkreettiseen projektinhallintaan.