Etusivu » Tiedotteet » Tiede ja tutkimus » Red Hat on säähavaintoratkaisuja tarjoavan Vaisalan uusi yhteistyökumppani

Red Hat

Red Hat on säähavaintoratkaisuja tarjoavan Vaisalan uusi yhteistyökumppani

Julkaistu: 23.10.2012 klo 14:18
Julkaisija: Red Hat

Maailman johtavasta ympäristön ja teollisuuden mittausratkaisuja tarjoavasta yrityksestä tulee Red Hat Advanced ISV Partner.

Maailman johtava avoimen koodin ratkaisujen tuottaja Red Hat ilmoittaa, että maailman johtava ympäristön ja teollisuuden mittausratkaisuja tarjoava yhtiö Vaisala liittyy Red Hatin yhteistyökumppaneiden ekosysteemiin, jolloin siitä tulee Red Hat Advanced ISV Partner. Vaisalan pääkonttori on Helsingissä, ja se palvelee vuosittain asiakkaita yli 150 eri maassa tarjoten kattavan valikoiman innovatiivisia havainto- ja mittaustuotteita ja -palveluja meteorologian ja valittujen säästä riippuvaisten toimialojen sekä teollisuuden mittaustarpeisiin. Advanced ISV Partnerina Vaisala käyttää Red Hatin Enterprise Linux -alustaa esimerkiksi säätutkajärjestelmissään.

Vaisalan sääliiketoiminta palvelee monenlaisia asiakkaita, jotka tarvitsevat täsmällistä, tosiaikaista, keskeytymätöntä ja luotettavaa säätietoa ihmisten ja omaisuuden turvallisuuden ja hyvinvoinnin turvaamiseksi, mutta myös tehdäkseen tietoon perustuvia toimintaratkaisuja kaikissa sääolosuhteissa. Sen asiakkaisiin kuuluu kansallisia meteorologian laitoksia, tie- ja rautatieviranomaisia, lentokenttäorganisaatioita sekä energia- ja merenkulkuyhtiöitä.

Säätutkajärjestelmät ovat Vaisalan tuotetarjonnan olennainen osa. Järjestelmät sisältävät tietokoneohjelmistoja, jotka erittelevät koottua säädataa monimutkaisten algoritmien avulla. Nämä ohjelmistot toimivat nyt Red Hat Enterprise Linux -ympäristössä, mikä muodostaa Vaisalan ja Red Hatin yhteistyön ytimen.

– Säätutkajärjestelmän keräämän tiedon helppo saavutettavuus ja täsmällisyys ovat asiakkaillemme avainasioita, kommentoi Vaisalan ohjelmistokehityksestä vastaava johtaja Timo Honkanen. – Red Hat Enterprise Linux on todettu useilla teollisuudenaloilla luotettavaksi alustaksi yrityksen toiminnan kannalta kriittisten tietokoneohjelmien suorittamiseen, joten tiesimme, että se tarjoaisi perustan vakaalle, turvalliselle ja helposti saavutettavalle käyttöjärjestelmälle, Honkanen jatkaa.

Vaisala hyödyntää myös Red Hatin koulutusportfoliota. Red Hat Training on kouluttanut Vaisalan henkilöstöä ja sertifioinut heidät. Red Hat Certified Engineer -tutkinto parantaa Vaisalan asentajien valmiuksia tarjota suoraa tuotetukea loppukäyttäjille.

Vaisala:

Timo Honkanen

johtaja, ohjelmistokehitys

p. +358 40 7216 020

timo.honkanen@vaisala.com

Red Hat Finland:

Markus Pekkarinen

myyntijohtaja

p. +358 40 569 4030

markus.pekkarinen@redhat.com

Lisätietoa Red Hatista saatavilla osoitteesta http://www.europe.redhat.com/finland/  ja uusimmat uutiset osoitteesta http//www.press.redhat.com/.

Red Hat on maailman johtava avoimen lähdekoodin ratkaisujen tuottaja, joka toimii yli 70 eri toimipisteessä ympäri maailman. Red Hatin korkealaatuinen ja kustannustehokas teknologia kattaa käyttöjärjestelmät, virtualisoinnin, pilvipalvelut, tiedon hallinnan ja tallennus sekä SOA-ratkaisut. Red Hatin tärkeimpiä tuotteita ovat Red Hat Enterprise Linux, Red Hat Enterprise Virtualization ja JBoss Enterprise Middleware. Red Hat tarjoaa asiakkailleen myös tukipalveluita, koulutusta ja konsultointia maailmanlaajuisesti. http://www.europe.redhat.com/finland/