Etusivu » Tiedotteet » Tiede ja tutkimus » Ohjelma julkistettu – Korkeakoulu- ja innovaatiotutkimuksen päivät 2015: Avoin tiede ja avoin koulutus?

Opiskelun ja koulutuksen tutkimussäätiö Otus

Julkaistu: 02.04.2015 klo 09:45
Julkaisija: Opiskelun ja koulutuksen tutkimussäätiö Otus

Opiskelijatutkimusverkosto, HEGOM-tutkimusryhmä (Helsingin yliopisto), Edistyksellinen tiedeliitto ry., Korkeakoulututkimuksen seura ry., Suomen tieteen ja teknologian tutkimuksen seura sekä Suomen ylioppilaskuntien liitto (SYL) järjestävät Korkeakoulu- ja innovaatiotutkimuksen päivien ja Opiskelijatutkimuksen päivän yhteisseminaarin Avoin tiede ja avoin koulutus? Seminaarissa tarkastellaan avoimen tieteen ja avoimen koulutuksen mahdollisuuksia tutkimuksen, opetuksen ja yhteiskunnallisen palvelutehtävän alueilla.

Korkeakoulu- ja innovaatiotutkimuksen päivät järjestetään nyt neljännen kerran. Aikaisempina vuosina päivät ovat keränneet yhteen noin 100 tutkijaa, hallinnon ammattilaista, opiskelijaa sekä korkeakoulu- ja innovaatiokentän asiantuntijaa.

Osallistuminen on maksutonta lukuun ottamatta omakustanteista iltatilaisuutta. Tilaisuuteen voi ilmoittautua tapahtuman verkkosivujen kautta osoitteessa http://blogs.helsinki.fi/hegompage/kip2015-2/

Päivien ohjelma on julkistettu

27.-28.4.2015, Tieteiden talo

Maanantai 27.4.2015

10:15–10:30 Päivien avaus

10:30–11:30 Avoin koulutus -keynote: Avoimet MOOC-kurssit – ei-ihan-avointa opetusta Jaakko Kurhila

11:30–12:30 Vapaa sivistystyö -keynote: Avoimet ovet sivistykseen. Case: Vapaa sivistystyö Suomessa Tarja Lang

12:30–13:45 Lounas (omakustanteinen)

13:45–14:30 Koulutuksen tavoitettavuus koulutusalavalintojen eroina sosioekonomisen taustan luokissa Opiskelun ja koulutuksen tutkimussäätiö Otus

14:30–14:45 Kommenttipuheenvuoro

14:45–15:15 World Cafe -keskustelu päivän teemoista

19:00 Iltatilaisuus RavintolaLoiste

Tiistai 28.4.2015

9:00–10:00 Avoin tiede -keynote: Avoin tiede ja tutkimus -hanke ja Suomen tiedepoliittiset tavoitteet Johtaja Riitta Maijala, opetus- ja kulttuuriministeriö

Klo 10:00–12:00 Aamupäivän työryhmäesitykset ja keskustelu kahdessa työryhmässä

10:00–12:00 Työryhmät 1: Avoin koulutus ja Avoin tiede

12:00–13:00 Lounas (omakustanteinen)

Klo 13:00–15:30 Iltapäivän työryhmäesitykset ja keskustelu kahdessa ryhmässä sisältäen ryhmien itsensä ajoittaman kahvitauon noin klo 14:15

13:00–15.30 Työryhmät 2: Avoin koulutus ja Avoin tiede

15:30–16:00 Tilaisuuden päätössanat

Työryhmäesitykset sisältävä ohjelma kokonaisuudessaan, ilmoittautumisohje sekä muuta tietoa Avoin tiede ja avoin koulutus? -seminaarista on tapahtuman sivuilla osoitteesta http://blogs.helsinki.fi/hegompage/kip2015-2/

Tervetuloa kuulemaan kiinnostavia puheenvuoroja ja osallistumaan keskusteluun tieteen ja koulutuksen avoimuudesta!

Tapahtuman järjestäjien puolesta

Opiskelijatutkimusverkosto