Etusivu » Tiedotteet » Tiede ja tutkimus » GSK sijoittui jälleen kärkeen toiminnassaan kehittyvien maiden hyväksi

GlaxoSmithKline Oy

GSK sijoittui jälleen kärkeen toiminnassaan kehittyvien maiden hyväksi

Julkaistu: 29.11.2012 klo 13:46
Julkaisija: GlaxoSmithKline Oy

GlaxoSmithKline (GSK) sijoittui jo kolmannen kerran korkeimmalle sijalle Access to Medicines -indeksissä. Kansainvälinen Access to Medicine -säätiö julkaisee indeksiä, jolla seurataan maailman suurimpien lääkeyhtiöiden toimia kehittyvien maiden väestön hyväksi.

ATM-indeksillä arvioidaan seitsemää kriteeriä: mm. lääkeyhtiöiden tutkimus- ja kehitysinvestointeja, oikeudenmukaista lääkkeiden hinnoittelua, patentti- ja lisenssikäytäntöjä sekä lääkelahjoituksia ja hyväntekeväisyyttä.

ATM-indeksiä on julkaistu vuodesta 2008 lähtien kahden vuoden välein. GSK sijoittui kärkeen myös vuosina 2008 ja 2010. ATM-indeksiä varten tutkittiin 20 lääkeyhtiön toimintaa.

− Olemme sitoutuneet käyttämään resurssejamme, osaamistamme sekä asiantuntemustamme parantaaksemme ihmisten terveyttä ja hyvinvointia riippumatta siitä, missä päin maailmaa he elävät. Sijoitamme liiketoimintamme tuottoja tulevaisuuden tutkimushankkeisiin, toteaa GSK:n pääjohtaja Andrew Witty.

Andrew Witty painottaa, että GSK on viimeisen viiden vuoden aikana tehnyt perustavanlaatuisia muutoksia liiketoimintamalliinsa varmistaakseen, että yrityksen lääkkeet ja rokotteet ovat mahdollisimman monen saatavilla sekä panostanut unohdettujen sairauksien tutkimukseen. Tärkeää on niin ikään kehittyvien maiden paikallisen terveydenhuollon infrastruktuurin tukeminen sekä yhteistyö hallitusten, kansalaisjärjestöjen ja muiden yritysten kanssa.

Lisätiedot:

Yhteiskuntasuhdejohtaja Susanna Korpivaara, 010 3030 529

Viestintäpäällikkö Anna Dammert, 010 3030 401

GlaxoSmithKline on lääkealan edelläkävijä. Keskitymme alkuperäislääkkeiden, rokotteiden ja itsehoitolääkkeiden kehittämiseen, tuotantoon ja markkinointiin. Tärkeimmät terapia-alueemme ovat hengitystie-, infektio- ja syöpäsairaudet sekä rokotteet. Suomessa GSK:lla on n. 130 työntekijää ja toimipaikkamme sijaitsee Espoon Isossa Omenassa.

Lisätietoja GSK:sta www.gsk.fi.