Etusivu » Tiedotteet » Tiede ja tutkimus » GSK julkisti yhteiskuntavastuuraporttinsa: edistystä rokotteiden saatavuudessa ja ympäristötavoitteissa

GlaxoSmithKline Oy

Julkaistu: 17.04.2012 klo 15:15
Julkaisija: GlaxoSmithKline Oy

GSK näkee yhteiskuntavastuuperiaatteiden edistyneen lupaavasti, mutta työtä tavoitteiden saavuttamiseksi riittää tehtäväksi myös tulevina vuosina. Tämä käy ilmi GSK:n vuoden 2011 yhteiskuntavastuuraportista.

GSK:n toimitusjohtaja Andrew Witty kiittelee GSK:n yhteiskuntavastuutavoitteiden hyvää edistymistä. Hänen mukaansa tuloksia on saavutettu etenkin rokotteiden saatavuuden parantamisessa kaikkein köyhimmissä maissa sekä koko toiminnan ympäristövaikutusten vähentämisessä.

Yhteiskuntavastuuperiaatteidensa mukaisesti GSK on sitoutunut laskemaan merkittävästi lääkkeidensä hintoja vähiten kehittyneissä maissa. GSK on muun muassa lupautunut toimittamaan maailman köyhimmille maille huomattavia määriä rotavirus- ja pneumokokkirokotteita huomattavasti alennetulla hinnalla.

Vuonna 2011 saavutettiin myös merkittäviä tuloksia lähes 30 vuotta kestäneessä malariarokotteen kehittämisessä.

Edistystä tapahtui vuonna 2010 asetettujen ympäristötavoitteiden saavuttamisessa. Viime vuoden aikana pystyttiin vähentämään toimitilojen kasvihuonepäästöjä 5,3 prosentilla, vähentämään vedenkulutusta 6,9 prosentilla ja kaatopaikkajätteen määrää 25 prosentilla. Ympäristöstrategian tavoitteita muutettiin myös aiempaa kunnianhimoisemmiksi koko tuotantoketjussa.

Lue lisää GSK:n yhteiskuntavastuuperiaatteista ja toimenpiteistä vuoden 2011 yhteiskuntavastuuraportista: www.gsk.com/responsibility/

Lisätiedot:

Viestintäpäällikkö Anna Dammert, 050 4200 401

GlaxoSmithKline

GlaxoSmithKline on lääkealan edelläkävijä. Keskitymme alkuperäislääkkeiden, rokotteiden ja itsehoitolääkkeiden kehittämiseen, tuotantoon ja markkinointiin. Tärkeimmät terapia-alueemme ovat hengitystie-, keskushermosto-, infektio- ja syöpäsairaudet. GSK toimii yli sadassa maassa, ja pääkonttorimme sijaitsee Lontoossa. Lisätietoja GSK:sta: www.gsk.fi ja www.gsk.com

GlaxoSmithKline on lääkealan edelläkävijä. Keskitymme alkuperäislääkkeiden, rokotteiden ja itsehoitolääkkeiden kehittämiseen, tuotantoon ja markkinointiin. Tärkeimmät terapia-alueemme ovat hengitystie-, keskushermosto-, infektio- ja syöpäsairaudet. GSK toimii yli sadassa maassa, ja pääkonttorimme sijaitsee Lontoossa. Lisätietoja GSK:sta www.gsk.fi. Osoitelähteet: ePressi.com ja Terveystoimittajat ry:n osoitelistat