Etusivu » Tiedotteet » Tiede ja tutkimus » Ericsson jatkaa LTE-johtajana Gartnerin uusimmassa Magic Quadrant -raportissa

Ericsson

Ericsson jatkaa LTE-johtajana Gartnerin uusimmassa Magic Quadrant -raportissa

Julkaistu: 16.08.2013 klo 09:22
Julkaisija: Ericsson

Tutkimusyhtiö Gartner on nimennyt Ericssonin neljättä vuotta peräkkäin LTE-alueen johtajaksi. Gartner sijoitti Ericssonin tänäkin vuonna Leaders-kvartaaliin LTE-alan Magic Quadrant 2013 -raportissa.

Gartner, joka on maailman johtava IT-alan tutkimus- ja konsultointiyhtiö, arvioi LTE-laitteiden myyjiä niiden suorituskyvyn ja vision perusteella. Toukokuun 2013 LTE-tilausten määrien mukaan lasketusta LTE-operaattoreiden kärkikymmeniköstä yhdeksän operaattoria tarjoaa Ericssonin toimittamia verkkoja.

Ericsson arvioi omistavansa 25 prosenttia kaikista olennaisista LTE-patenteista, mikä tekee siitä suurimman patenttien haltijan alalla. Ericsson on alan johtaja hallintapalveluissa, ja sen hoitamat verkot palvelevat yli 800 miljoonaa käyttäjää maailmanlaajuisesti.

Tietoa Ericssonin LTE-verkoista:

Milla Nummenpää
Viestintäjohtaja, Ericsson

Puh. 09 299 2556 / 044 299 2556

milla.nummenpaa@ericsson.com

Ericsson on maailman johtava viestintäteknologian ja -palveluiden toimittaja. Reaaliaikaiset ja tehokkaat ratkaisumme mahdollistavat verkottuneen yhteiskunnan, joka tuo mukanaan meille kaikille edellytykset opiskella, tehdä töitä ja elää elämäämme vapaammin, kestävän kehityksen yhteiskunnissa maailman ympäri.

Tarjoamme informaatio- ja viestintäteknologian palveluita, ohjelmistoja ja infrastruktuuria teleoperaattoreille ja muille toimialoille. Nykyään yli 40 prosenttia maailman mobiililiikenteestä kulkee Ericssonin verkkojen kautta, ja asiakkaidemme verkot, joita tuemme, palvelevat yli 2,5 miljardia palvelunsaajaa.

Toimimme 180 maassa ja työllistämme yli 110 000 työntekijää. Vuonna 1876 perustetun yrityksen pääkonttori on Tukholmassa Ruotsissa. Vuonna 2012 konsernin liikevaihto oli 33,8 miljardia Yhdysvaltain dollaria (227,8 miljardia Ruotsin kruunua). Ericsson on listattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä ja NASDAQ-pörssissä New Yorkissa.

www.ericsson.com
www.twitter.com/ericssonpress