Etusivu » Tiedotteet » Tiede ja tutkimus » Alfa Lavalin uusi puolihitsattu tiivisteellinen TK20-levylämmönvaihdin

Alfa Laval Nordic Oy

Alfa Lavalin uusi puolihitsattu tiivisteellinen TK20-levylämmönvaihdin

Julkaistu: 03.06.2015 klo 08:15
Julkaisija: Alfa Laval Nordic Oy

Alfa Lavalin uusi puolihitsattu tiivisteellinen TK20-levylämmönvaihdin on optimoitu tehostamaan suorituskykyä ja luotettavuutta syövyttävien aineiden  lämmityksessä ja jäähdytyksessä.

Uusi TK20 on kehitetty sovelluksiin, joissa korkea hyötysuhde on keskeistä, kuten höyrystimissä, lauhduttimissa, tulistuksenpoistimissa, kaskaditehtävissä ja ekonomaisereissa/alijäähdyttimissä. Se on optimoitu käytettäväksi luonnon kylmäaineiden NH3 ja CO2 kanssa, sekä matalalle että korkealle paineelle. Vaihtimen levyjen uusi muotoilu sopii erityisesti höyrystystehtäviin.

Lämmönvaihtimessa on uusia innovatiivisia ratkaisuja kuten Alfa Laval RefTight ™ - ainutlaatuinen tiivisteura maksimaalisella tiivisteen tuella ja tasaisella tiivistyspinnalla (ilman hitsaussaumaa), Alfa Laval CurveFlow ™ - patentoitu jakoalueen muoto, jolla saavutetaan suurempi energiatehokkuus ja Alfa Laval ClipGrip ™ - patentoitu tiivisteen asennusmenetelmä, joka kiinnittää tiivisteen tukevasti molemmin puolin levyä varmistaen, että se pysyy paikallaan avattaessa.

TK20-levylämmönvaihtimen kompakti muotoilu helpottaa suuresti huollettavuutta, vaihdin on helppo avata tarkastusta ja puhdistusta varten. Vaihtimen joustava kokoonpano mahdollistaa lämmönsiirtopinnan laajentamisen käyttäjän sovelluksen ja tarpeen mukaan. Hitsatut kanavat minimaalisella tiivisteiden kosketuksella luo tiiviin ja kestävän laitteen.

Edut lyhyesti:

• Hitsattujen kanavien vuodon kestävä rakenne
  • Joustava kokoonpano - lämmönsiirtopintaa voidaan laajentaa
  • Kompakti muotoilu
  • Hyvä huollettavuus – lämmönvaihdin voidaan avata tarkastusta ja puhdistusta varten
  • Osa suurta lämmönsiirtotuotteiden valikoimaa

Uusi TK20 täyttää kasvavat energiatehokkuuden vaatimukset, kuten pienet lämpötilaerot / suuret virtaamat ja siinä on suurempi tehoalue. TK20 on erinomainen lisä Alfa Lavalin puolihitsattujen tiivisteellisten levylämmönvaihtimien valikoimaan.

Petter Carlberg, Kylmätekniikka, Alfa Laval Nordic Oy
puh: 040 834 1747, petter.carlberg@alfalaval.com

Alfa Laval

Alfa Laval kuuluu maailman johtaviin yrityksiin lämpö-, erotus- ja virtaustekniikassa. Alfa Lavalin asiakkaiden prosesseja tehostavia laitteita, järjestelmiä ja palveluja käytetään tuotteiden lämmittämiseen, jäähdyttämiseen, erottamiseen ja kuljettamiseen.

Asiakkaat edustavat valmistavaa teollisuutta ja toimivat mm. elintarvikkeiden ja juomien, kemikaalien, lääkkeiden, tärkkelyksen, sokerin ja etanolin aloilla. Alfa Lavalin ratkaisuja käytetään myös mm. voimalaitoksissa sekä telakka- ja konepajateollisuudessa, kaivosteollisuudessa, lietteen ja jätevesien käsittelyssä, ilmastointiratkaisuissa sekä jäähdytysjärjestelmissä.

Alfa Laval Nordic on Alfa Lavalin tuotteita, järjestelmiä ja palveluita pohjoismaisilla markkinoilla myyvä yhtiö.

Alfa Lavalilla on toimintaa eri puolilla maailmaa lähes 100 maassa. Yrityksen liikevaihto oli vuonna 2014 noin 3,8 miljardia euroa ja henkilöstöä yhtiössä työskentelee 17 500. Alfa Lavalin osake noteerataan OMX:ssä pohjoismaiden suurten yritysten ryhmässä (OMX Nordic Large Cap).

www.alfalaval.com