Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Vastaisku Vaivoille-luentokiertue pyörähtää käyntiin maaliskuussa 2015

Suomen Tule ry

Vastaisku Vaivoille-luentokiertue pyörähtää käyntiin maaliskuussa 2015

Julkaistu: 02.03.2015 klo 13:38
Julkaisija: Suomen Tule ry

Yli miljoonalla suomalaisella on jokin pitkäaikainen tuki- ja liikuntaelinsairaus. Tule-sairaudet ovat suomalaisten yleisin syy lääkärissä käyntiin ja eniten työstä poissaoloja aiheuttava sairausryhmä. Ne ovat myös toiseksi yleisin syy työkyvyttömyyseläkkeisiin. Yhteiskunnalle ne maksavat kaikkiaan yli 2,5 miljardia euroa vuodessa. Tule-sairaudet ovat siis kallis, ja väestön yhä ikääntyessä myös kasvava kansanterveysongelma.

Vastaisku Vaivoille-luennot ovat jatkuneet vuodesta 2011 ja vuoden 2015 aikana niitä järjestetään 44 eri puolilla Suomea. Luennot ovat kaikille avoimia eikä niille tarvitse ilmoittautua erikseen.

Luentokiertueen järjestävät yhteistyössä Huoltoliitto ry, Invalidiliitto ry, Suomen Fysioterapia- ja kuntoutus-yritykset FYSI ry, Suomen Nivelyhdistys ry, Suomen Luustoliitto ry, Suomen Selkäliitto ry ja Suomen Tule ry RAY:n tuella.

Lisätietoa luennoista löydät www.vastaiskuvaivoille.fi

Suomen Tuki- ja liikuntaelinliitto - Suomen TULE ry on tule-alan toimijoiden liitto, joka edistää kansalaisten tule-terveyttä ja tule-järjestöjen ja -yritysten yhteistoimintaa.