Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Tule kävelylle Kaivopuiston rantaan 27.9.2014

Julkaisija: Suomen Reumaliitto ry

Maaottelukävely lauantaina 27.9.2014
Kaivopuisto, Helsinki klo 11.30 - 14.00

Suomen Viron ja Ruotsin reumaliitot kannustavat kaikkia ihmisiä kävelemään tuki- ja liikuntaelinterveytensä (tule) puolesta. Merellisissä maisemissa Kaivopuistossa järjestettävä kävelytapahtuma tarjoaa tietoa tuki- ja liikuntaelinsairauksista ja liikunnan hyvää tekevistä vaikutuksista iloisessa maaotteluhengessä. Maaottelukävelyssä valittavina ovat kilometrin ja kolmen kilometrin reitit. Tapahtumatori on leikkipaikan hiekkakentällä.

Jokainen askel on askel eteenpäin

”Haastamme mukaan kaikki kiinnostuneet, ei tarvitse olla reumasairauksia  sairastava. Kävely on tehokasta, turvallista ja edullista terveysliikuntaa, jota voi suositella kaikille. Se on nivelystävällistä. Nivelet kuormittuvat sopivasti ja niiden liikkuvuus lisääntyy”, sanoo liikuntasuunnittelija Tinja Saarela Suomen Reumaliitosta.

Kävelytekniikkaohjausta, jumppaa ja tietoa toimintapisteistä

Tapahtumassa Ikiliikkuja Aira Samulin kannustaa kävelijöitä liikkumaan. Fysioterapeutti, tietokirjailija Jarmo Ahonen antaa tapahtumatorilla vinkkejä kehonhallintaan ja kävelytekniikkaan. Laulaja-lauluntekijä Yona viihdyttää kitaristin kanssa kävelytapahtumaan osallistujia.

Suomen Reumaliitto on edistänyt  kävelyliikuntaa jo 20 vuotta osana liikuntatoimintaansa. Kävely on suosituin liikuntamuoto liiton 159 jäsenyhdistyksessä. Reumaliiton tavoitteina on, että reumasairauksia sairastavat saavat parasta mahdollista hoitoa lääketieteellisin perustein, lisätä ymmärrystä reumasairauksista  sekä tukea ja kannustaa kansalaisia terveysliikuntaan työ- ja toimintakyvyn ylläpitämiseksi.

Tule Kaivopuistoon kävelemään. Täällä ei ole hirvikärpäsiä!

Kävlytapahtumassa yhteistyössä Reumatikerförbundet/Swedish Rheumatism Association, Eesti Reumaliit/ Estonian Rheumatism Association, Helsingin kaupungin Liikuntavirasto, Helsingin Latu ry, Friskis&Svettis, Helsinki , Green Day Promotion Oy, Kuntoutumiskeskus Apila Oy, Laurea ammattikorkeakoulu, Mellunkylän Kontio ry

Merta näkyvissä, tervetuloa!

Lisätietoja www.reumaliitto.fi Tinja Saarela, liikuntasuunnittelija tinja.saarela@reumaliitto.fi, puh. 040 821 5567

Suomen Reumaliitto on valtakunnallinen järjestö, johon kuuluu 159 jäsenyhdistystä ja niihin 42 000 henkilöjäsentä. Liitto tekee työtä reuma- ja muiden tuki- ja liikuntaelinsairaiden asialla. Liitto on perustettu vuonna 1947.