Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Tervetuloa Kainuun Uusi Sairaala -allianssiurakan kehitysvaiheen sopimuksen allekirjoitustilaisuuteen

Skanska Oy

Julkaistu: 06.03.2015 klo 10:15
Julkaisija: Skanska Oy

Kainuun keskussairaalan uudisrakennus- ja perusparannushanke toteutetaan yhteistoiminnallisena allianssiurakkana 2015–2020. Kyseessä on Suomen ensimmäinen allianssimallilla toteutettava sairaalahanke. Allianssiurakan tilaaja Kainuun sosiaali- ja terveydenhuollon kuntayhtymä (Kainuun sote) on arvioinut rakennushankkeen kustannuksiksi 105 M €, jonka lisäksi sairaalalaitteisiin on varattu 15 M €.

Kainuun sosiaali- ja terveydenhuollon kuntayhtymä sekä tarjouskilpailun voittanut konsortio Skanska-Sweco-Caverion allekirjoittavat allianssin kehitysvaihetta koskevan sopimuksen keskiviikkona 11.3.2015 klo 10.30–11.30 Kainuun keskussairaalassa (Keskussairaalan iso auditorio, Sotkamontie 13, Kajaani).

Allekirjoitustilaisuuden jälkeen tiedotusvälineillä on mahdollisuus haastatella yhteistyökumppaneiden edustajia.

Lisätiedot:

Kainuun sosiaali- ja terveydenhuollon kuntayhtymän johtaja Maire Ahopelto, maire.ahopelto[at]kainuu.fi, puh. 044 777 3033

Uusi Sairaala -projektin johtaja, ylilääkäri Jukka Juvonen, Kainuun sote, jukka.juvonen[at]kainuu.fi, puh. 044 797 0062

Allianssin projektijohtaja Jari Törnqvist, Skanska, jari.tornqvist[at]skanska.fi, puh. 0400 802 530

Skanskan toiminta Suomessa kattaa rakentamispalvelut, asuntojen ja toimitilojen projektikehityksen sekä julkisen sektorin elinkaarihankkeet. Rakentamispalveluihin kuuluvat talonrakentaminen, talotekniikkapalvelut sekä maa- ja ympäristörakentaminen. Skanska Oy:n liiketoimintojen yhteenlaskettu liikevaihto vuonna 2014 oli noin 835 miljoonaa euroa ja henkilöstöä oli vuoden lopussa 2 179.

www.skanska.fi

www.twitter.com/skanskafinland