Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Synsam laajenee Kouvolaan ja Kirkkonummelle kahdella optikkoliikkeen ostolla

Synsam laajenee Kouvolaan ja Kirkkonummelle kahdella optikkoliikkeen ostolla

Julkaistu: 02.11.2015 klo 14:00
Julkaisija: Synsam

Synsam Finland laajenee Kaakkois-Suomeen ostamalla Kouvolassa Kauppakeskus Veturissa toimivan Optikko Manskin yrittäjä Tarja Toivaselta sekä vahvistaa asemiaan pääkaupunkiseudulla ostamalla Kirkkonummella toimivan Optikko Silmänilon yrittäjä Soili Virtaselta. Yritysostojen myötä Synsamin omistamien optikkoliikkeiden määrä nousee 41 liikkeeseen.

Synsam Finlandin toimitusjohtaja Vesa Marsin mukaan liikkeiden ostaminen on osa Synsamin kasvustrategiaa, jonka puitteissa pohjoismaisesta optikkoliikeketjusta rakennetaan seuraavien vuosien aikana näönhuollon ja tyylin edelläkävijä myös Suomessa. Nyt toteutuvien kauppojen myötä optikkoliikkeitä on ostettu tänä vuonna jo kaksitoista, ja näiden lisäksi perustettu kaksi uutta. Palvellakseen asiakkaitaan heille parhaiten sopivissa kanavissa Synsam lanseerasi lokakuussa myös aurinkolaseja ja piilolinssejä tarjoavan verkkokaupan.

Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa Synsam-ketjulla on markkinajohtajan asema yli 20 prosentin markkinaosuudella. Suomessa tavoitteena on kasvaa seuraavien vuosien aikana merkittävästi ja samalla lisätä optikkoliikkeiden määrää.

-      Molemmat ostettavat liikkeet ovat hyvässä kunnossa, niiden kasvupotentiaali sekä sijainti ovat hyvät, ja asiakkaita palvelee ammattitaitoinen henkilöstö. Liikkeet sopivat erinomaisesti Synsam-ketjuun, Vesa Mars toteaa.

Toimitusjohtaja Vesa Mars, Synsam Finland, puh. 050 447 7681, vesa.mars@synsam.fi

Optikko Silmänilo

Vuonna 1999 perustettu Optikko Silmänilo toimii Kirkkonummella osoitteessa Munkinmäentie 29. Yhtiöllä on palveluksessaan 4 henkeä.

Optikko Manski

Optikkoliike aloitti vuonna 2003 Kouvolan kävelykatu Manskilla ja siirtyi monien vaiheiden jälkeen Kauppakeskus Veturiin elokuussa 2012 heti uuden kauppakeskuksen avauduttua. Optikkoliike on kuulunut Fenno Optiikka–ketjuun. Liikkeellä on palveluksessaan 2 henkeä.

Synsam

Vuonna 1968 perustettu Synsam kuuluu Pohjoismaiden johtaviin optikkoketjuihin. Synsam-ketjuun kuuluu 475 optikkoliikettä, joista 56 toimii Suomessa. Synsam tarjoaa näöntarkastuspalveluiden lisäksi laajan, laadukkaan valikoiman silmälaseja, piilolinssejä, aurinkolaseja ja tarvikkeita.