Etusivu » Tiedotteet » Terveys » SINI-mikrokuitupölypussi parantaa pölynimurin imutehoa

Sinituote Oy

SINI-mikrokuitupölypussi parantaa pölynimurin imutehoa

Julkaistu: 28.10.2014 klo 14:07
Julkaisija: Sinituote Oy

Uusi EU-säännös leikkaa pölynimurien maksimitehoa – Lisää imutehoa mikrokuitupölypussilla

Syyskuusta 2014 lähtien EU:n alueella on saanut myydä enää imureita, joiden teho on alle 1600 wattia. Pieni wattiluku ei tarkoita automaattisesti huonoa imutehoa, mutta sitä voidaan parantaa vaihtamalla uuden mikrokuitupölypussin säännöllisin väliajoin.

Mikrokuidusta valmistettu SINI-pölypussi lisää imutehoa, sillä se on ominaisuuksiltaan ylivoimainen paperiseen pölypussiin verrattuna: SINI-mikrokuitupölypussi vetää pölyä jopa puolet enemmän ja suodattaa poistoilman viisi kertaa tehokkaammin. Hydrofobinen mikrokuitu ei myöskään ime kosteutta, joten se ei tarjoa kasvualustaa bakteereille tai sienirihmastoille. (VTT:n tutkimusselostus Nro TUO23-032453, 24.04.2003).

SINI-mikrokuitupölypussi on tarkoitettu kotitalouspölyn imurointiin.

Lisätietoa tutkimuksesta http://www.scandust.fi/vtt.pdf

Suomalainen perheyritys Sinituote Oy on Pohjoismaiden johtava siivousvälineiden, vaatehuollon tuotteiden ja autonhoitotarvikkeiden valmistaja ja markkinoija. Sinituote panostaa voimakkaasti tuotekehitykseen ja tuo jatkuvasti markkinoille uusia välineitä kodin siivouksen, järjestyksen ja toimivuuden ylläpitoon. Yrityksen tavoitteena on tehdä suomalaisten kotien arjesta vähän helpompaa. Ympäristöystävälliset SINI-tuotteet ovat kestäviä ja pestäviä, ja ne on kehitetty suomalaisille sisustusmateriaaleille ja suomalaisille kodeille. Valtaosa yrityksen markkinoimista tuotteista on kotimaisia Avainlipputuotteita.