Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Sairaanhoitajaliitto pysyy Tehyn yhteistyöjäsenjärjestönä

Suomen sairaanhoitajaliitto

Sairaanhoitajaliitto pysyy Tehyn yhteistyöjäsenjärjestönä

Julkaistu: 11.06.2016 klo 16:51
Julkaisija: Suomen sairaanhoitajaliitto

Sairaanhoitajaliiton valtuusto on kokouksessaan 11.6.2016 päättänyt, että työmarkkinajärjestöksi siirtymistä koskevaa selvitystyötä ei jatketa. Valtuusto päätti, että Suomen sairaanhoitajaliitto pysyy edelleen Tehyn yhteistyöjäsenjärjestönä.

Lisätietoja: Terhi Reunama, valtuuston puheenjohtaja, puh. 040 5105560, terhi.reunama@gmail.com

90 vuotta osaamista, tietoa ja välittämistä

Sairaanhoitajaliitto perustettiin Helsingin Säätytalossa 25.1.1925. Jo perustamisesta lähtien tehtävämme on ollut yhdistää sairaanhoitajat huolehtimaan asiantuntevasta ammatistaan, edunvalvonnasta sekä korkeatasoisesta hoitotyöstä.

Tänään Suomen sairaanhoitajaliitto ry on merkittävä terveydenhuollon vaikuttaja sairaanhoitajia koskevissa asioissa. Tehtävänämme on kehittää hoitotyötä, antaa ammatillista tukea ja edistää sairaanhoitajien asemaa asiantuntijoina. Meihin kuuluu lähes 50 000 hoitotyön ammattilaista. Joukossamme on sairaanhoitajia, terveydenhoitajia, kätilöitä ja ensihoitajia (AMK).

Sairaanhoitajaliiton konserniin kuuluvat myös koulutus- ja kustannusyhtiö Fioca Oy ja Hoitotyön tutkimussäätiö Hotus.

sairaanhoitajat.fi