Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Rautakirja aloittaa SOS-Lapsikylän tukemisen neulomalla villasukkia

Rautakirja aloittaa SOS-Lapsikylän tukemisen neulomalla villasukkia

Julkaistu: 23.11.2011 klo 11:30
Julkaisija: R-kioski

Rautakirja virittää yhteistyötä SOS-Lapsikylä ry:n kanssa neulomalla jouluksi villasukkia perustamassaan henkilöstön käsityökerhossa. Yhtiö lahjoittaa myös varaamansa joululahjarahat SOS-Lapsikylälle.

– Avun tarvitsijoita on sekä lähellä että kaukana. Viime vuonna, Rautakirjan täyttäessä 100 vuotta, R-kioski toteutti World Visionin kanssa kampanjan, jonka tuotoilla saatiin Minniyan kylään Sri Lankaan puhdas vesi. Nyt päätimme lähteä tukemaan lähellä meitä olevia lapsia ja nuoria SOS-Lapsikylän kautta, Rautakirjan toimitusjohtaja Hellevi Kekäläinen kertoo.

Rautakirja lahjoittaa SOS-Lapsikylälle henkilökunnan ja yhteistyökumppaneiden joululahjoihin sekä joulukorttien painatukseen aiotun rahasumman. Henkilöstö voi osallistua SOS-Lapsikylän tukemiseen myös varta vasten perustetussa sukkaklubissa tai lähettämällä valmistamiaan neuleita yhteiseen lahjapottiin.

– Rautakirjalla on toimintaa kautta maan, ja tällä tavoin kaikki pääsevät mukaan tukemaan lastensuojelua. Olemme jo vastaanottaneet muun muassa 14 paria sukkia, lapaset ja huivin. Käytämme sukkiin tuttua, suomalaista Novitan 7 Veljestä -lankaa. Kokeneimmat neulojat ehtinevät saada kahdet sukat valmiiksi kerhossa ennen joulua, Kekäläinen arvioi.

SOS-Lapsikylä tarjoaa lapsille kodin ja tekee ennaltaehkäisevää työtä

SOS-Lapsikylä on osa maailmanlaajuista, vuonna 1949 toimintansa aloittanutta SOS Children’s Villages -lastensuojelujärjestöä. Se auttaa lapsia, jotka ovat vailla vanhempien turvaa tai ovat vaarassa menettää vanhempansa.

Suomessa SOS-Lapsikylä ry perustettiin vuonna 1962. Sillä on keskustoimisto Helsingissä ja viisi SOS-lapsikylää ympäri maata: Espoon Tapiolassa, Punkaharjulla, Ylitorniolla, Vihannissa sekä Kaarinassa. Lisäksi sillä on nuorisokoti Jyväskylässä, Theraplay-terapia- ja koulutustilat Helsingissä sekä leirikeskus Oravanpesä Pellossa. Rakenteilla ovat korttelikodit Tampereen Vuorekseen ja Marja-Vantaalle.

SOS-lapsikylien toiminta tähtää siihen, että jokainen lapsi voisi kasvaa perheessä rakastettuna, arvostettuna ja turvassa.

Toimitusjohtaja Hellevi Kekäläinen, Rautakirja Oy,

puhelin: 0400 457 460, sähköposti: hellevi.kekalainen@rautakirja.fi

Suunnittelu- ja viestintäpäällikkö Lisbeth Kuitunen, Rautakirja Oy,

puhelin: 0400 377 652, sähköposti: lisbeth.kuitunen@rautakirja.fi