Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Mölnlycke Health Care och Etteplan påbörjar samarbete

Etteplan Oyj

Mölnlycke Health Care och Etteplan påbörjar samarbete

Pressmeddelande.
Publicerad: 22.12.2014 kl. 14:00
Utgivare: Etteplan Oyj

- Etteplan kommer att stödja Mölnlycke Health Care med två nya produkter inom fältet för sårbehandling

Mölnlycke Health Care i Sverige har valt Etteplan som sin partner för produktutveckling av två nya innovativa produkter, vilka företaget planerar att introducera under de kommande åren. Mölnlycke Health Care är en världsledande tillverkare av engångsprodukter för operation och sårbehandling och leverantör av tjänster till sjukvården.

Etteplan:s ansvarsområden inkluderar fullt ansvar för projekthantering och framtagning av produktprototyper, inklusive all nödvändig teknisk och lagstiftande kompetens.

Etteplan har en lång historia inom utveckling av medicinsk utrustning för företag som t.ex. NeoDynamics, Vivoline, Invacare, Getinge, CefarCompex och Redsense.

- Vi valde Etteplan för att komplettera våra produktutvecklingsteam tack vare företagets unika kompetens och meriter när det gäller att påskynda time-to-market. Det är viktigt för oss att behålla visst utvecklingsarbete för kärnprodukter internt, samtidigt som vi kan se fördelar med att inhämta specifik kompetens från Etteplan, säger Cecilia Rydin, utvecklingschef för New Therapy Areas hos Mölnlycke Health Care.

För mer information, vänligen kontakta:

Yanick Meunier
Director Business Unit South & West Etteplan
Etteplan

Outi-Maria Liedes
SVP, Communications & Operational Development
Etteplan

Etteplan i korthet

Etteplan erbjuder ingenjörstjänster och teknikinformationslösningar till världens ledande företag inom tillverkningsindustrin. Våra tjänster är inriktade på att förbättra konkurrenskraften på våra kunders produkter och tekniska processer genom hela produktlivscykeln. Resultatet av Etteplans innovativa ingenjörskunnande syns i många industrilösningar och vardagsprodukter.

Etteplan omsatte 128,6 miljoner (EUR) 2013. Bolaget har cirka 1 800 medarbetare i Finland, Sverige, Nederländerna och Kina. Etteplans aktie är noterad på OMX Nordic Exchange under tickern ETT1V.

www.etteplan.com