Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Luustoviikkoa vietetään parhaillaan

Luustoviikkoa vietetään parhaillaan

Julkaistu: 20.10.2015 klo 15:15
Julkaisija: Suomen Luustoliitto

Suomessa vietetään parhaillaan Luustoviikkoa (19.-25.10.2015), jonka teemana tänä vuonna on LUUSTOTERVEELLINEN RAVINTO.

Luusto tarvitsee terveellistä ja monipuolista ravintoa, joka sisältää riittävästi kalsiumia, proteiinia ja D-vitamiinia monien muiden vitamiinien ja hivenaineiden lisäksi. Koska luusto on elävää kudosta ja se uusiutuu kaiken aikaa, on tärkeää pitää luustostaan huolta koko eliniän ajan. Koskaan ei ole liian myöhäistä huolehtia luustoterveydestään.

Luustoviikon aikana on monenlaisia tapahtumia ympäri maan, joihin voit tutustua seuraavan linkin kautta: http://luustoliitto.fi/sites/default/files/kuvat/Luustoviikko_5.pdf.

Tänään 20.10. Kansainvälisenä Osteoporoosipäivänä pukeudutaan valkoiseen ja muistutetaan itseä ja lähimmäisiä luustoterveyden tärkeydestä.

Suomen Luustoliitto ry on valtakunnallinen kansanterveys-, potilas- ja liikuntajärjestö, joka yhdessä jäsenyhdistystensä kanssa edistää kansalaisten luustoterveyttä ja yleistä hyvinvointia. Luustoliiton tarkoituksena on lisätä tietoutta luustosta sekä yhteistyössä eri toimijoiden kanssa vähentää osteoporoosin, kaatumisten ja luunmurtumien ilmaantuvuutta. Luustoliitto pyrkii turvaamaan luustokuntoutujille varhaisen tutkimuksen, hyvän hoidon ja toimivan kuntoutuksen.