Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Luustoterveys, osteoporoosi ja osteoporoosin hoito

Suomen Luustoliitto

Luustoterveys, osteoporoosi ja osteoporoosin hoito

Julkaistu: 05.12.2011 klo 15:55
Julkaisija: Suomen Luustoliitto

Osteoporoosi on ikääntyvän Suomen kansansairaus. 400 000 suomalaista sairastaa osteoporoosia, saman verran sairastaa sen esivaihetta osteopeniaa. Joka kolmas yli 50-vuotias nainen ja joka viides mies saa osteoporoottisen luunmurtuman. Kaikkien vakavin murtuma on lonkkamurtuma. Sen seurauksiin kuolee jopa joka viides lonkkamurtuman saanut.

Mikä ihme osteoporoosi on ja miten sitä hoidetaan?

Avoin yleisöluentotilaisuus to 8.12.2011 klo 17.30 Kajaanin kaupunginkirjaston auditoriossa (Seminaarinkatu 15). Luennoitsijana on Osteoporoosiliiton puheenjohtaja erikoislääkäri Olli Simonen Helsingistä.

Kaikki luustostaan kiinnostuneet ovat tervetulleita!

Suomen Osteoporoosiliitto

Lisätietoja: Olli Simonen p. 044 308 0306

Suomen Osteoporoosiliitto on valtakunnallinen kansanterveys-, potilas- ja liikuntajärjestö, jonka tarkoituksena on osteoporoosin ja osteoporoottisten luunmurtumien ehkäiseminen, luuston terveyden ja terveellisten elintapojen sekä osteoporoosia sairastavien tutkimuksen, hoidon ja kuntoutuksen edistäminen. Suomen Osteoporoosiliitto on perustettu 24.4.2004.