Etusivu » Tiedotteet » Terveys » LUUSTOASIAA KARJALOHJALLA MA 19.10.

Suomen Luustoliitto

LUUSTOASIAA KARJALOHJALLA MA 19.10.

Julkaistu: 14.10.2015 klo 14:35
Julkaisija: Suomen Luustoliitto

400 000 suomalaisella on heikot luut, josta aiheutuu vuosittain 30 000 – 40 000 murtumaa. Jo yli 45-vuotiaiden naisten joka toisen murtuman taustalla saattaa olla osteoporoosi. Jo 5 cm pituuden lyhenemä ja kumara ryhti voi olla merkki osteoporoottisista selkänikaman murtumista. Osteoporoosi ei katso myöskään ikää eikä sukupuolta: osteoporoosiin voi sairastua jo nuorena, vaikka se on yleisempää ikääntyneillä. 50 vuotta täyttäneistä naisista joka kolmannella ja miehistä joka viidennellä murtuu ranne, nikama tai lonkka osteoporoosin vuoksi.

Aiheesta Osteoporoosi ja osteoporoosin lääkehoito kertoo ma 19.10.2015 klo 12.30 professori Seppo Kivinen Suomen Luustoliitosta. Kyseessä on maksuton tilaisuus.

toiminnanjohtaja Ansa Holm, Suomen Luustoliitto ry
puh. 050 303 8129 tai ansa.holm@luustoliitto.fi

ma 19.10. klo 12.30 alkaen Kylpylähotelli Päiväkumpu, luentosali (Keskustie 121), Karjalohja
Alustajana professori Seppo Kivinen, Suomen Luustoliitto ry

vapaa pääsy

TERVETULOA

Maailman Osteoporoosipäivää vietetään ympäri maailman 20. lokakuuta ja perinteistä Luustoviikkoa Suomessa 19.–25.10.2015. Maailman Osteoporoosipäivänä me kaikki pukeudumme valkoiseen ja muistutamme itseämme ja lähimmäisiämme luustoterveyden tärkeydestä. Tänä vuonna Maailman Osteoporoosipäivän ja Luustoviikon teemana on luustoterveellinen ravinto.

Suomen Luustoliitto ry on valtakunnallinen kansanterveys-, potilas- ja liikuntajärjestö, joka yhdessä jäsenyhdistystensä kanssa edistää kansalaisten luustoterveyttä ja yleistä hyvinvointia. Luustoliiton tarkoituksena on lisätä tietoutta luustosta sekä yhteistyössä eri toimijoiden kanssa vähentää osteoporoosin, kaatumisten ja luunmurtumien ilmaantuvuutta. Luustoliitto pyrkii turvaamaan luustokuntoutujille varhaisen tutkimuksen, hyvän hoidon ja toimivan kuntoutuksen.