Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Lasten luut murtuvat: osteoporoosi - uusi merkittävä lastensairaus?

Suomen Luustoliitto

Lasten luut murtuvat: osteoporoosi - uusi merkittävä lastensairaus?

Kutsu.
Julkaistu: 10.10.2011 klo 14:18
Julkaisija: Suomen Luustoliitto

MUISTUTUS TILAISUUDESTA:

Suomen Osteoporoosiliitto kutsuu tiedotusvälineiden edustajat tilaisuuteen

keskiviikkona 12.10.2011 klo 12.00–13.30 Ravintola Pääpostin Postimestari-kabinettiin (Mannerheiminaukio 1 B, Helsinki).

Ennen tilaisuuden alkua on lounas.

Tilaisuuden puheenjohtajana toimii toimittaja Jaakko Kyläsalo

Ohjelmassa:

• Lasten luunmurtumat lisääntyvät: osteoporoosista merkittävä uusi lastensairaus? Dosentti ja apulaisylilääkäri Outi Mäkitie, HYKS Lasten ja nuorten sairaala
  • Somalialaisten maahanmuuttajien D-vitamiinitaso hälyttävä - osteoporoosi uhkaa? Professori Christel Lamberg-Allardt, Helsingin yliopisto
  • Lapset ja nuoret liikkumaan! Projektityöntekijä Kristian Åbacka, Liikkuva koulu -hanke, Vantaa

TERVETULOA

Suomen Osteoporoosiliitto,  Olli Simonen (hallituksen puheenjohtaja) ja Ansa Holm (toiminnanjohtaja)

V.P. Lounaan osalta 11.10. klo 15 mennessä osteo@osteoporoosiliitto.fi tai 050 539 1441.

Suomen Osteoporoosiliitto on valtakunnallinen kansanterveys-, potilas- ja liikuntajärjestö, jonka tarkoituksena on osteoporoosin ja osteoporoottisten luunmurtumien ehkäiseminen, luuston terveyden ja terveellisten elintapojen sekä osteoporoosia sairastavien tutkimuksen, hoidon ja kuntoutuksen edistäminen. Suomen Osteoporoosiliitto on perustettu 24.4.2004.