Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Kaikille avoin luento kilpirauhassairauksista Hyvinkäällä 11.11.

Suomen Kilpirauhasliitto ry

Kaikille avoin luento kilpirauhassairauksista Hyvinkäällä 11.11.

Julkaistu: 09.11.2015 klo 11:00
Julkaisija: Suomen Kilpirauhasliitto ry

Endokriinisiin eli hormonaalisiin sairauksiin kuuluvat kilpirauhasen toimintahäiriöt ovat yli 300 000 potilaan arkea Suomessa. Pelkästään Hyvinkää-Riihimäen seudulla kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavia on Kelan 2014 tilastojen mukaan noin 5 000.

Kaikille avoin luento kilpirauhassairauksista järjestetään Hyvinkäällä keskiviikkona 11.11. klo 18 Hyvinkään Laurean Rauhala-salissa, Uudenmaankatu 22. Ajankohtaisesta aiheesta luennoi endokrinologian erikoislääkäri Leena Norvio Hyvinkään sairaalasta. Tilaisuuden järjestää Hyvinkään Seudun Kilpirauhasyhdistys.

Lisätietoja antaa

Tanja Väyrynen

tanja.vayrynen@kilpirauhasliitto.fi

Hyvinkään Seudun Kilpirauhasyhdistys on Suomen Kilpirauhasliiton jäsen.

Suomen Kilpirauhasliitto ry toimii valtakunnallisena kansanterveys-, potilas- ja edunvalvontajärjestönä, joka edistää kilpirauhassairauksien tunnettavuutta, hoitoa ja tutkimusta sekä kilpirauhassairaiden fyysistä, psyykkistä ja sosiaalista hyvinvointia.

Liitto julkaisee neljä kertaa vuodessa ilmestyvää KILPI-lehteä ja eri kilpirauhassairauksiin liittyviä sairausesitteitä, järjestää kuntoutumiskursseja ja koordinoi valtakunnallisesti vertaistuki- ja vapaaehtoistoimintaa. Liitto tekee yhteistyötä muiden potilas- ja kansanterveysjärjestöjen kanssa osallistuen useisiin sosiaali- ja terveysalan verkostoihin.  Liitolla on koulutettuja kokemustoimijoita, joita voi tilata luennoimaan tai keskustelemaan kilpirauhassairauksista.

Liittoon kuuluu 15 alueellista kilpirauhasyhdistystä, jotka järjestävät toiminta-alueellaan asiantuntijaluentoja ja vertaisryhmätoimintaa sekä osallistuvat erilaisiin tapahtumiin. Liitossa ja sen jäsenjärjestöissä on 10 600 jäsentä.