Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Jyväskyläläinen Mathilda-Koti Pihlajalinnalle

Jyväskyläläinen Mathilda-Koti Pihlajalinnalle

Julkaistu: 07.04.2014 klo 10:00
Julkaisija: Pihlajalinna-konserni

Pihlajalinna-konserni on Suomen suurin kotimaisessa omistuksessa oleva sosiaali- ja terveydenhuoltopalveluiden tuottaja. Sen tavoitteena on laajentua entistä vahvemmaksi valtakunnalliseksi verkostoksi.

Pihlajalinna-konsernin hoivatoiminta laajentaa jälleen toimintaansa, nyt Jyväskylässä. Pihlajalinna Oy ja Mathilda-Koti ry ovat sopineet palveluiden siirtymisestä Pihlajalinna-konserniin.

- Kaikki Mathilda-Kodin toiminnat siirtyvät Pihlajalinnalle toukokuussa 2014. Siirtymään liittyvät käytännön järjestelyt on jo aloitettu, kertoo Pihlajalinnan hoivapalveluiden liiketoimintajohtaja Hanna Aschan.

- Asiakkaiden ja työntekijöiden vuoksi tuntuu turvalliselta, että vahva kotimainen konserni jatkaa toimintaa. Henkilöstö siirtyy kokonaisuudessaan vanhoina työntekijöinä Pihlajalinnan työntekijöiksi, toteaa Mathilda-Kodin toiminnanjohtaja Eva-Liisa Nikkanen.

- Pihlajalinnan arvopohja vastaa aiempaa toimintaamme ja tältäkin osin olemme hyvin tyytyväisiä palvelun siirtymisestä juuri heille, sanoo Mathilda-Koti ry:n johtokunnan puheenjohtaja Reijo Kauppinen.

Pihlajalinna-konsernin kotipaikka on Tampere, mutta nykyinen toiminta kattaa jo koko Suomen Helsingistä Leville. Hoivatoimintapalveluja tarjotaan Hämeenlinnassa, Jyväskylässä, Jämsässä, Kokemäellä, Nokialla, Tampereella, Sastamalassa ja Ylöjärvellä.

Hanna Aschan
liiketoimintajohtaja, hoivapalvelut
0400 358 815, hanna.aschan@pihlajalinna.fi

Pihlajalinna-konserni on Suomen suurin kotimaisessa omistuksessa oleva sosiaali- ja terveydenhuoltopalveluiden tuottaja. Pihlajalinna on perustettu vuonna 2001. Sen omistajina ovat yhtiön henkilökunta, Keskinäinen Vakuutusyhtiö LähiTapiola sekä suomalainen rahasto. Pihlajalinna-konserni tuottaa laadukkaita sosiaali- ja terveydenhuoltopalveluja kunnille ja korkeatasoisia yksityispalveluita Dextra Lääkärikeskuksissa, Hammasklinikoilla ja sairaaloissa. Pihlajalinnan liikevaihtoarvio vuodelle 2014 on noin 140 miljoonaa euroa. Yhtiössä työskentelee yli 1 500 terveydenhuollon ammattilaista.