Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Julkkikset edistämässä liikuntaa - uusintakutsu liikuntavideon julkistukseen

Suomen Reumaliitto ry

Julkkikset edistämässä liikuntaa - uusintakutsu liikuntavideon julkistukseen

Julkaistu: 04.05.2015 klo 15:38
Julkaisija: Suomen Reumaliitto ry

Tervetuloa Reumaliiton Liikkeestä hyvinvointia -liikuntavideon julkistustilaisuuteen

8.5. klo 11 Radisson Blu Seaside hotellin Katto Lounge -tilaan

Ruoholahdenranta 3, 10 krs. (Metro: Ruoholahti (500 m), raitiovaunu 6:n päätepysäkki)

Lehdistötilaisuudessa ovat paikalla Liikkeestä hyvinvointia –tanssivideolla esiintyvistä julkisuuden henkilöistä mm. Aikakone (Sani, Jazu, Maki, Alex), Marko Keränen, Noora Karma, Satu Taiveaho, Kaarina Suonperä, Mape Veijalainen ja Kaisa Liski.

Aikakone on tehnyt kappaleensa Liian vanha Reumaliitolle Liikkeestä hyvinvointia -videota varten. Kappale julkistetaan tilaisuudessa.

Reumaliitto haluaa innostaa kaikkia löytämään liikunnan ilon ja pitämään hyvää huolta tuki- ja liikuntaelimistään. Kukaan ei ole liian vanha liikkumaan! Yksi minuutti liikuntaa pidentää seitsemän minuuttia elämää.

Työterveyslaitos on teeman asiantuntijakumppani. Musiikki ja työskentelyasentojen vaihtelu tehostavat myös ajatuksenjuoksua.

"Musiikilla on osoitettu olevan hyvin voimakas vaikutus kognitiivisiin taitoihin. Musiikin kuunteleminen aikaansaa positiivisuutta ja virkeyttä. Liika istuminen ei ole terveellistä keholle eikä myöskään kognitiivisille kyvyille. Nouse seisomaan puheluiden, esitelmien tai kokousten aikana. Seisaaltaan päätösten tekeminen on helpompaa kuin istuen", toteaa tutkimusprofessori Minna Huotllainen Työterveyslaitokselta.

Ilmoitttautumiset ja lisätiedot: Tarja Pakkala, puh. 0400 999 740, tarja.pakkala(at)reumaliitto.fi

Tervetuloa!

Maria Ekroth
Suomen  Reumaliitto ry.

Suomen Reumaliitto on valtakunnallinen järjestö, johon kuuluu 160 jäsenyhdistystä ja niihin 41 000 henkilöjäsentä. Liitto tekee työtä reuma- ja muiden tuki- ja liikuntaelinsairaiden asialla. Liitto on perustettu vuonna 1947.