Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Coronaria laajentaa palvelutarjontaansa diagnostiikkaan

Coronaria

Coronaria laajentaa palvelutarjontaansa diagnostiikkaan

Julkaistu: 03.08.2015 klo 08:17
Julkaisija: Coronaria

Vahvistaakseen laajaa erikoisairaanhoidon palvelutarjontaansa Coronaria Hoitoketju Oy on perustanut Coronaria Diagnostiikka nimisen yhtiön, johon on ostettu Suomen Syöpäyhdistys ry:ltä Oulun patologian yksikön liiketoiminta. Oston myötä Coronaria pystyy varmistamaan diagnostiikkatoiminnan jatkumisen Pohjois-Suomessa.

Toimintaa tullaan kehittämään aktiivisesti ja Coronaria Diagnostiikan lähiajan tavoitteisiin kuuluu palvelusäteen entistä kattavampi peitto koko Suomessa. Näillä eväillä tullaan myös kasvattamaan yksikön liiketoimintaa vahvasti.

Coronaria Diagnostiikka Oy tarjoaa jatkossakin Suomen Syöpäyhdistyksen aloittamia laadukkaita seulontapalveluja ja patologian laboratoriopalveluja valtakunnallisesti yksityisille ja julkisille laitoksille. Näytteitä lähettävät aluesairaalat, terveyskeskukset sekä yksityiset lääkäri- ja hammaslääkärikeskukset. Laboratorio aloitti toimintansa jo vuonna 1966 ja sille on myönnetty patologian laatutunnus vuonna 2007.

Kyseisen Oulun yksikön liiketoiminta siirtyy Coronaria Diagnostiikalle 1.8. alkaen. Liiketoiminta-kaupassa henkilöstö siirtyy uudelle työnantajalle vanhoina työntekijöinä. Myös asiakas- ja yhteistyökumppanisopimukset siirtyvät sellaisinaan.

Kokemus ja kotimaisuus
Coronaria on täysin suomalainen kasvuyritys, jolle on kotimaisuudesta myönnetty Avainlippu-tunnus. Vuonna 2015 Coronaria Hoitoketju Oy:n liikevaihto on lähes 90 M€ ja henkilöstömäärä reilut 1500. Yhden Suomen suurimman valtakunnallisesti toimivista terveys- ja hyvinvointipalveluja tuottavan yrityksen vahvuutena on kattava palveluvalikoima.

- Olemme erityisen iloisia siitä, että laadukkaan laboratoriotoiminnan uudeksi omistajaksi tulee Coronaria ja toiminta jatkuu, toteaa Suomen Syöpäyhdistyksen talous- ja hallintojohtaja Raija Stjernvall.

Antti Kärkkäinen

Coronaria Diagnostiikka Oy
antti.karkkainen@coronaria.fi

Raija Stjernvall
Talous- ja hallintojohtaja
Suomen Syöpäyhdistys
raija.stjernvall@cancer.fi

Coronaria Hoitoketju Oy on Suomen suurimpia terveys- ja hyvinvointipalveluiden tuottajia työllistäen yli 1500 terveys- ja hyvinvointialan ammattilaista. Coronarian palveluihin kuuluvat erilaiset sosiaali- ja terveydenhoitopalvelut, varhaiskasvatuspalvelut, kotihoitopalvelut ja palveluasuminen eri asiakasryhmille. Coronaria tarjoaa yksittäisiä palveluja tai kokonaisvaltaista kumppanuutta – aina asiakkaiden tarpeiden mukaan.

Coronarialle on myönnetty Suomalaisen Työn Liiton Avainlippu-tunnus, joka tarkoittaa, että tuottamamme palvelut ovat kotimaisia ja Coronaria on kotimainen yritys.