Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Bethover on uusi B12-vitamiinivalmiste muistin tueksi

Oy Verman Ab

Bethover on uusi B12-vitamiinivalmiste muistin tueksi

Julkaistu: 19.02.2015 klo 11:35
Julkaisija: Oy Verman Ab

Bethover low-res

B12-vitamiinin saanti on yhteydessä muistin toimintaan1. B12-vitamiinia saa ainoastaan eläinkunnan tuotteista2, jolloin vegaaniruokavaliolla saattaa olla yhteys vitamiinivajeeseen. Vitamiinipitoisuus voi myös heiketä iän myötä3. Vadelman makuinen Bethover on hyvänmakuinen vaihtoehto B12-vitamiinin saannin varmistamiseen.

Bethover on uusi, vadelman makuinen B12-vitamiinivalmiste, jonka vaikuttavana aineena on yleisesti B12-vitamiinivalmisteissa käytetty syanokobalamiini. Bethoverin sisältämä B12-vitamiini edistää hermoston normaalia toimintaa sekä normaaleja psykologisia toimintoja1.

Suomessa joka viides työikäinen ja joka kolmas yli 65-vuotias ilmoittaa kärsivänsä muistioireista4. Vuonna 2012 tehdyn tutkimuksen mukaan alhaiset veren B12-vitamiinipitoisuudet ovat yhteydessä muistiongelmiin. Tulokset osoittivat, että yksi milligramma B12-vitamiinia päivittäin auttaa korjaamaan elimistön vitamiinivajeen5.

B12-vitamiinia saa ainoastaan eläinkunnan tuotteista2. Tärkeimpiä lähteitä ovat maksa ja muut lihatuotteet sekä maitotuotteet. Matalia B12-vitamiinin pitoisuuksia saattaakin esiintyä etenkin vegaaniruokavaliota noudattavilla. Lisäksi B12-vitamiinivajeesta kärsii noin joka kymmenes yli 65-vuotias. Heillä taustalla on usein vitamiinin imeytymishäiriö.3 Vajetta voi aiheuttaa myös hapoton vatsa tai happosalpaajien pitkäaikainen käyttö.

Bethover sisältää yhden milligramman B12-vitamiinia. Tuote on laktoositon, maidoton, gluteeniton, liivatteeton ja hiivaton, eikä se sisällä eläinperäisiä ainesosia. Bethover on makeutettu sorbitolilla ja ksylitolilla, ja vadelmainen maku on peräisin luonnollisesta aromista. Hyvänmakuisen tabletin voi pureskella, imeskellä tai niellä. Bethover on saatavilla apteekeista. 50 tabletin pakkauksen hinta on noin 13,90 euroa ja 100 tabletin noin 23,90 euroa.

Lisätiedot:

Hannele Suutarinen
Tuoteryhmäpäällikkö, Oy Verman Ab
hannele.suutarinen@verman.fi

Piia Taimela
Markkinointikoordinaatori, Oy Verman Ab
piia.taimela@verman.fi

[1] EFSA: EU Register on nutrition and health claims 2012
[2] THL, Ravitsemusyksikkö. Fineli. Elintarvikkeiden koostumustietokanta 2013. http://www.fineli.fi.
[3] Salonen J., www.terveyskirjasto.fi, 2015.
[4] Muistisairaudet: Käypä hoito -suositus 2010
[5] Moore ym.: Cognitive impairment and vitamin B12: a review. International Psychogeriatrics 2012.

Oy Verman Ab
Bethoverin markkinoija on kotimainen Oy Verman Ab. Vermanin tuotteisiin kuuluu resepti- ja käsikauppalääkkeitä, ravintolisiä, haavanhoitotuotteita ja muita terveydenhuollon tarvikkeita. Lisätietoja www.verman.fi, www.bethover.fi.

Tutustu julkaisijan muuhun lehdistöaineistoon

Mediapankki