Etusivu » Tiedotteet » Terveys » Apollonia Symposium 18.–19.3.: Lasten hammashoitoon kannattaa satsata

Hammaslääkäriseura Apollonia

Apollonia Symposium 18.–19.3.: Lasten hammashoitoon kannattaa satsata

Kutsu.
Julkaistu: 10.03.2016 klo 13:52
Julkaisija: Hammaslääkäriseura Apollonia

Tutkimusten mukaan ehjät maitohampaat ennustavat parempaa suunterveyttä aikuisenakin. Maitohampaiden karies voi tarttua pysyviin hampaisiin, ja poistetut maitohampaat lisäävät pysyvien hampaiden oikomishoidon tarvetta. Panostus lasten hammashoitoon ja sen tehokkaaseen järjestämiseen kannattaa. Lasten ja nuorten hammashoito vaatii erityisosaamista, ja erityisiä ovat myös itse potilaat.

Millaista ensiapua maallikko voi antaa hammastapaturmassa? Miten harjausoppi menisi perille? Mikä on kestävää hammashoitoa lasten kohdalla? Jäävätkö lapset jalkoihin suunterveyden uudistuksissa? Lasten ja nuorten hammashoidon ajankohtaisiin aiheisiin pureudutaan Apollonia Symposiumissa 2016. Toimittajat ovat tervetulleista tapahtumaan, joka järjestetään 18.–19.3.2016 Oulun yliopiston Linnanmaan kampuksella, Saalastinsalissa (Pentti Kaiteran katu 1).

Perjantaina luennoimassa on kansainvälisiä lasten hammashoidon asiantuntijoita: professori Helen Rodd (University of Sheffield), professori Monty Duggal (University of Leeds), professori Leo Tjäderhane Helsingin yliopisto) ja professori Jukka Jernvall (Helsingin yliopisto). Päivän tieteellisissä esityksissä käsitellään mm. uusimpaan tutkimukseen perustuvaa tietoa maito- ja kehittyvästä hampaistosta sekä hoitotekniikoista. Lauantaina luennoimassa on suomalaisia asiantuntijoita ja aiheissa on kliinisempi painotus.

Lisäksi symposiumin prekurssilla to 17.3. prof. Monty Duggal luennoi lasten hammastapaturmista. Paikkana Oulun yliopiston Kontinkankaan kampusalue, Aapistie 5 A Oulu.

Päivien ohjelmat löydät Apollonian verkkosivuilta: www.apollonia.fi/symposium

Tapahtuman yhteydessä julkistetaan myös hammaslääkärijärjestöjen tutkimusapurahat vuodelle 2016. Apurahoilla on pyritty tukemaan tänä vuonna etenkin nousevaa tutkijapolvea.

Tervetuloa kuulemaan lasten hammashoidon asiantuntijoita!

Tiedottaja Annika Nissinen, annika.nissinen@apollonia.fi, p. 040 779 6435

Osoitelähde: Terveystoimittajat ry ja ePressi.com

Suomen Hammaslääkäriseura Apollonia on 1892 perustettu tieteellinen yhdistys. Apollonia järjestää riippumattomaan tietoon perustuvaa täydennyskoulutusta, tukee hammaslääketieteellistä tutkimusta ja välittää tutkimustietoa suunterveydestä. www.apollonia.fi