Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Widespacen uutuus kolminkertaistaa mobiilimainosten merkityksellisyyden

Widespace

Widespacen uutuus kolminkertaistaa mobiilimainosten merkityksellisyyden

Julkaistu: 19.03.2015 klo 10:45
Julkaisija: Widespace

Euroopan johtava mobiilimainosyhtiö Widespace on kehittänyt edistyksellisen brändimarkkinointialgoritmin. Sen uusi suosittelujärjestelmä valitsee käyttäjälle merkityksellisimmän mainoksen lukuisten muuttujien perusteella. Tuloksena mobiilimainosten merkityksellisyys jopa kolminkertaistuu.

Widespacen itseoppiva algoritmi ohjaa big data -analytiikkaa hyödyntämällä mainokset kohteisiin (kuten mobiilisivut ja -sovellukset), joissa niiden vaikutus on suurin. Ainutlaatuisen algoritmista tekee, että se perustuu pelkkien klikkaustilastojen sijaan tarkkaan bränditietoon. Widespace on kehittänyt ja lisännyt algoritmiin mainosten suosittelujärjestelmän, joka ennustaa, miten vaikuttava kukin mainos on eri käyttäjille. Mobiilimarkkinoinnista tulee entistä älykkäämpää ja tehokkaampaa, kun mobiilikäyttäjälle kohdennetut ja merkitykselliset mainokset parantavat yrityksen markkinointi-investointien tuottoa verrattuna satunnaisiin mainosnäyttökertoihin.

”Loimme brändialgoritmin syöttämällä järjestelmään yli 18 000 mediakampanjan tulokset. Näillä brändikampanjoilla oli yhteensä miljardeja näyttökertoja. Tiedot yhdistimme vastauksiin, jotka saimme 30 000:lta brändin vaikutusta kartoittaneeseen kyselyyn osallistujalta. Näin saimme parannettua huomattavasti kampanjoiden huomioarvoa”, kertoo Widespacen teknologiajohtaja Ilkka Lassila.

”Kyselyistä kerätty data auttaa meitä analysoimaan mainoskampanjoiden vaikutusta brändin arvoon muun muassa sen havaitsemiseen, viestin muistamiseen ja merkityksellisyyteen liittyen. Nämä tiedot syötetään brändialgoritmiin, minkä ansiosta voimme ennustaa mainoksen vaikuttavuuden pelkkien klikkien ja latausten sijaan myös bränditietojen perusteella”, Lassila jatkaa.

Mainoksen merkityksellisyydellä suuri vaikutus ostoaikeisiin

Widespacen uuden algoritmin käyttöönoton jälkeen tekemien bränditutkimusten perusteella suosittelujärjestelmässä korkealle nousseilla mainoksilla on kolme kertaa suurempi relevanssiluokitus käyttäjien keskuudessa. Mainoksen merkityksellisyydellä puolestaan on huomattava vaikutus ostoaikeisiin: tutkimukset osoittavat, että käyttäjät, jotka pitävät mainosta erittäin merkityksellisenä, ostavat tuotteen 17 kertaa todennäköisemmin kuin käyttäjät, joiden mielestä mainos ei ole heille merkityksellinen.

”Merkitykselliset mainokset hyödyttävät kaikkia osapuolia”, sanoo Lassila. ”Mainostaja saa tehokkaamman ja vaikuttavimman kampanjan, älypuhelimen käyttäjä vastaanottaa itselleen merkityksellisiä mainoksia ja julkaisija saa paremman käyttäjäkokemuksen. Näin kaikki voittavat.”

Ilkka Lassila, teknologiajohtaja
ilkka.lassila@widespace.com
+358 405 243 217

Tietoa Widespacesta
Widespace on Euroopan johtava mobiilimarkkinointiyhtiö, joka tarjoaa tehokkaimpia mainosratkaisuja brändeille, jotka haluavat tavoittaa kohderyhmänsä. Mahdollistamme tämän yhdistämällä käyttäjäkokemukseltaan sitouttavat mobiilimainosratkaisut sekä suosituimmat mobiilisivustot ja -sovellukset ainutlaatuiseen brändialgoritmiimme. Widespace parantaa brändin tunnettuutta ja ostoaikeita ja tavoittaa yli 100 miljoonaa älypuhelinkäyttäjää. Tarjoamme tehokkaita ja tuloksellisia mainosratkaisuja brändeille, mediayhtiöille ja muille julkaisualan yrityksille. Widespace perustettiin Ruotsissa vuonna 2007, ja yhtiö toimii nykyisin yhdeksässä Euroopan maassa. Suomessa yhtiö on toiminut vuodesta 2012.