Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Vertailu: Sonera selvästi edullisin EU-maissa

Sonera

Vertailu: Sonera selvästi edullisin EU-maissa

Julkaistu: 28.04.2016 klo 10:26
Julkaisija: Sonera

Soneran uudet roaming-hinnat astuivat voimaan 27.4.. TNS Gallupin tuoreen hintavertailun mukaan Sonera on edullisin vaihtoehto EU-maissa matkustavalle.

Roaming-hintavertailu tehtiin kolmen eri operaattorin valikoitujen liittymien kesken kuudessa maassa ja viidessä eri käyttötapauksessa. Maat edustavat suomalaisten suosituimpia matkakohteita EU-alueella.

Tulosten mukaan Sonera on edullisin vaihtoehto yhdeksässä kymmenestä eri käyttötapauksesta. Esimerkkimaista Virossa ja Ruotsissa Sonera erottuu omaan luokkaansa, koska mobiilikäyttö näissä maissa sisältyy kotimaan kuukausimaksuun.

Euroopan maissa (Espanja, Italia, Saksa ja Kreikka) Sonera on useimmissa käyttötapauksissa selvästi edullisin vaihtoehto. Soneran Eurooppa-hinnoittelun edut korostuvat, jos asiakas luottaa operaattoreiden oletushinnoitteluun eikä tilaa roaming-paketteja.

”Pohjolan ja Baltian etumme ansiosta lähes 70 % asiakkaistamme on käyttänyt nettiä näissä maissa reissatessaan. Toivomme että asiakkaat löytävät samalla tavalla uuden Eurooppa-hinnoittelun edut, kun heillä on nyt automaattisesti käytössään edullinen ja turvallinen päivähinnoittelu”, sanoo Soneran kuluttajaliiketoiminnasta vastaava Jussi Salminen.

Hintavertailun käyttötapauksissa laskettiin roamingista koituvat lisäkustannukset eripituisille matkoille, joilla käytetään maltillisesti puheminuutteja ja tekstiviestejä. Netin käyttöä arvioitiin sekä keskimääräisellä kotimaan käytöllä että varovaisemmalla käyttöprofiililla, mikä vastaa suomalaisten tämänhetkistä ulkomaan käyttöä. TNS Gallup keräsi hinnat toimeksiantajan määrittelemien käyttötapauksien mukaisesti. Hinnat kerättiin operaattoreiden ilmoittamien hintojen perusteella 18.4. – 22.4.2016 välisenä aikana.

Vertailussa operaattoreiden roaming-paketit osoittautuivat edullisemmaksi kuin sääntelyn salliman enimmäishinnan mukainen megatavuhinnoittelu.

Raportti liitteenä.

Soneran roaming-uudistuksen sisältö pähkinänkuoressa:

• Pohjolan ja      Baltian käyttö sisältyy liittymän kuukausimaksuun (Sonera Sopiva-paketit ja      Liikkuva netti) ilman lisäkuluja.
  • Euroopassa isoihin      liittymäpaketteihin sisältyy 300 Mt reissudataa kuukaudessa (Sopiva L-,      XL- ja Liikkuva netti L-, XL- ja Etu Plus -paketit) ilman lisäkuluja.
  • Muissa paketeissa Euroopassa tuplaamme 2,99 €      hintaiseen päiväpakettiin sisältyvän reissudatan määrän 100 megatavuun.      Lisäpaketit kaikkiin liittymiin 2,99 €/100 megatavua.
  • Puhelut ja      tekstiviestit halpenevat Euroopassa      jopa 77 % (soitetut puhelut, puhelun vastaanotto, tekstiviestit)
  • Turvaraja: liittymissä      on oletuksena 62 €/kk tiedonsiirron käyttökatto kaikkialla ulkomailla

Soneran liittymät toimivat myös ulkomailla täysnopeudella ja kumppaneidemme 4G-verkossa jo yli 20 Euroopan maassa. Tarkka hinnasto osoitteessa www.sonera.fi/matkalla

Lisätiedot:

Matti Eloholma, johtaja, kuluttajien liittymätuotteet, Sonera
Puh. 040 577 4608, sähköposti: etunimi.sukunimi@teliasonera.com

Sonera on uuden sukupolven operaattori, jonka palvelut mahdollistavat sujuvampaa arkea, valinnan vapautta ja uusia mahdollisuuksia kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille. Soneralla oli vuoden 2015 lopussa noin 4,4 miljoonaa liittymäasiakasta ja noin 3700 asiantuntijaa töissä. Sonera edistää digitalisaatiota muun muassa investoimalla vuosittain n. 200 miljoonaa euroa suomalaisten verkkoyhteyksiin. www.sonera.fi

Sonera on osa kansainvälistä Telia Company -konsernia. Tarjoamme toimivat ja kilpailukykyiset yhteydet ympäri maailmaa helposti ja huolettomasti. Toimintamme nojaa vastuullisen liiketoiminnan periaatteisiin. Lue lisää meistä www.teliacompany.com