Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Vapo on valinnut Soneran digitalisaatiokumppanikseen

Sonera

Vapo on valinnut Soneran digitalisaatiokumppanikseen

Julkaistu: 17.08.2016 klo 10:00
Julkaisija: Sonera

Vapo on valinnut Soneran kumppanikseen tavoitellessaan merkittävää kasvua digitalisaation avulla. Sonera ja Vapo ovat solmineet monivuotisen yhteistyösopimuksen, jonka myötä Vapo siirtää konesalipalvelunsa kokonaisuudessaan Cygate Oy:n hallittavaksi.

Sonera on vastannut jo vuosien ajan Vapon matkaviestinpalveluista ja tietoliikenneyhteyksistä. Nyt allekirjoitetulla sopimuksella Vapo siirtää myös konesalipalvelunsa Telia Companyn tytäryhtiön Cygaten hallittavaksi.

”Tietoliikenneverkon ja konesalipalvelujen hankkiminen yhdeltä toimittajalta mahdollistaa seuraavan sukupolven IT-alustan kehittämisen saumattomana kokonaisuutena. Siirtämällä konesalien hallinnan Cygatelle varmistamme, että ne ovat luotettavan toimijan hoidossa ja voimme samalla keskittää omat resurssimme liiketoiminnan digitalisoitumiseen – uusien palveluiden synnyttämiseen, paremman asiakaskokemuksen tarjoamiseen ja toiminnan tehostamiseen”, toteaa Vapon tietohallintojohtaja Antti Kleemola.

”Haluamme olla asiakkaidemme digitaalisen liiketoiminnan mahdollistaja. Konesaleista tuotetut pilvipalvelut ovat olennainen osa digitalisaatiostrategiaa. Cygate on Suomen korkeimmalle sertifioitu tietoturvatalo, jonka takana on Telia Companyn vahva osaaminen ja tuotekehitysresurssit”, sanoo Soneran yritysliiketoiminnasta vastaava johtaja ja Cygate Oy:n hallituksen puheenjohtaja Petri Niittymäki.

Petri Niittymäki, johtaja, Soneran yritysliiketoiminta
Puh.040 302 3000
Sähköposti: etunimi.sukunimi@teliacompany.com

Ilkka Äyräväinen, toimitusjohtaja, Cygate Oy