Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Tellabsin ensimmäisen vuosineljänneksen liikevaihto oli 258 miljoonaa US-dollaria

Tellabs Oy

Julkaistu: 26.04.2012 klo 15:03
Julkaisija: Tellabs Oy

Yhtiö odottaa toiselle vuosineljännekselle liikevaihdon ja kannattavuuden kasvua ennen satunnaiserien vähentämistä

Tellabsin vuoden 2012 ensimmäisen vuosineljänneksen liikevaihto noudatti alan kehityssuuntausta ollen 258 miljoonaa US-dollaria, kun vuoden 2011 ensimmäisen vuosineljänneksen liikevaihto oli 322 miljoonaa US-dollaria.

Tellabsin vuoden 2012 ensimmäisen vuosineljänneksen tappio (GAAP) oli 140 miljoonaa US-dollaria eli 38 senttiä/osake sisältäen 113,7 miljoonan US-dollarin kuluerän ennen veroja. Vuoden 2011 ensimmäisen vuosineljänneksen tappio oli 24 miljoonaa US-dollaria eli 7 senttiä/osake.

Vuoden 2012 ensimmäisen vuosineljänneksen tappio ennen satunnaiserien vähentämistä oli 15 miljoonaa US-dollaria (4 senttiä/osake) verrattuna vuoden 2011 ensimmäisen vuosineljänneksen 11 miljoonan US-dollarin (3 senttiä/osake) tappioon.

Vuoden 2012 ensimmäisen vuosineljänneksen tulos ennen satunnaiseriä ei sisällä 113,7 miljoonan US-dollarin kuluerää ennen veroja. Kuluerä sisältää 2,2 miljoonaa US-dollaria aineettomien hankintojen poistoja, 5,5 miljoonaa US-dollaria osakepohjaisia kompensaatiokuluja sekä 106 miljoonaa US-dollaria uudelleenjärjestely- ja muita kuluja.

“Vuoden 2012 ensimmäinen vuosineljännes oli haastava, vaikkakin edistyimme Tellabsin ratkaisujen ja tuotteiden kehittämisessä”, sanoi Tellabsin pääjohtaja Rob Pullen. ”Toinen vuosineljännes näyttää lupaavammalta, ja uskommekin liikevaihdon ja kannattavuuden kasvavan ennen satunnaiserien vähentämistä vahvan tilauskannan ansiosta.”

Tellabsin vuoden 2012 ensimmäisen vuosineljänneksen bruttokate oli 37,1 %, kun se vuonna 2011 vastaavana aikana oli 37,9 %.

Vuoden 2012 ensimmäisellä vuosineljänneksellä Broadband-tuotteiden liikevaihto oli 130 miljoonaa US-dollaria, Transport-tuotteiden 80 miljoonaa US-dollaria ja palvelujen 48 miljoonaa US-dollaria.

Englanninkielinen tiedote on kokonaisuudessaan luettavissa www.tellabs.com-sivustolla.

Tellabs auttaa asiakkaita menestymään luomalla uutta älykkäässä mobiili-internetissä. Siksi 80 % maailman johtavista tietoliikenneoperaattorista on valinnut mobile backhaul, packet optical, business- ja services-ratkaisumme. Autamme asiakkaitamme lisäämään liikevaihtoa, vähentämään kustannuksia ja optimoimaan verkkoratkaisujaan.

Tellabs (Nasdaq: TLAB) on osa NASDAQ Global Select Market ja Ocean Tomo 300™ Patent -indeksiä. Lisäksi Tellabs on listattu S&P MidCap 400:ssa sekä useissa yhteiskuntavastuuindekseissä kuten mm. Maplecroft Climate Innovation Index, FTSE4Good- ja eight KLD -indeksit. Tellabs Oy:llä on Suomessa noin 500 työntekijää ja toimipisteet Espoossa ja Oulussa. Tellabsilla on ISO 9001:2000, ISO 14001 ja TL 9000 -sertifikaatit, ja Tellabs Oy on mukana WWF:n Green Office -verkostossa. Tellabs ja  ovat Tellabsin rekisteröityjä tavaramerkkejä Yhdysvalloissa ja/tai muissa maissa. www.tellabs.com ja www.tellabs.fi.

LISÄTIETOJA: Pia Eerikäinen, (09) 4131 3355, pia.eerikainen@tellabs.com