Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » SquareTrade testasi: iPhone 7:t sietävät hyvin vettä, huonosti jalkakäytävää

SquareTrade

SquareTrade testasi: iPhone 7:t sietävät hyvin vettä, huonosti jalkakäytävää

Julkaistu: 19.09.2016 klo 12:03
Julkaisija: SquareTrade

Vedenkestävyys on matkapuhelinten uusi standardi mutta putoamista ne eivät edelleenkään kestä. SquareTraden rikkoutuvuustesti Youtubessa:https://youtu.be/8WpA08OIsEI

Mobiililaitteiden vakuutusyhtiö SquareTrade testasi Applen iPhone® 7 ja iPhone 7 Plus:n ja vertasi tuloksia Samsung Galaxy Note 7:n tuloksiin. Testin mukaan vedenkestävyys voi hyvin olla uusi toimialan standardi mutta kaikkein yleisin rikkoutumisen syy, hajonnut näyttö, on edelleen älypuhelimen heikko kohta.

SquareTraden testirobotit pudottavat, kolhivat, upottavat ja taivuttavat laitteita selvittääkseen, miten hyvin laitteet kestävät arkipäivän sattumuksia. Testi osoitti, että:

• Vedenkestävyys on uusi standardi toimialalla, tavallaan: Uusilla iPhone 7 -malleilla on IP67 -luokitus ja ne lupaavat, että laite selviää metrin syvyisestä vedestä 30 minuutin ajan. Vaikka laitteet lunastivat lupauksen testin aikana ja heti sen jälkeen, niiden ääni tuntui kärsivän myöhemmin. Note7 oli luokituksensa IP68 arvoinen, mutta samat äänen haitat vaivasivat myös sitä.
  • Kuulokkeen pistokkeen puuttuminen ei tee laitteesta kestävämpää. Testissä iPhone 7 taipui 77 kilon (170 paunaa) paineessa, iPhone 7 plus 81 kilossa (180 paunaa). Tulos on sama kuin edellisissä iPhone 6 -malleissa. Samsung Note7 ei ainoastaan taipunut, vaan se murtui käyttökelvottomaksi 81 kilossa.
  • iPhone kolhujen kautta voittoon: 30 sekunnin kolhimisen jälkeen iPhone 7 sai vaurioita kulmiin ja kameran linssi murtui, tulos oli sama kuin aikaisemman iPhone 6s:n kanssa. 7 Plus:aan tuli vain pieni särö ja se pärjäsi paremmin kuin 6s Plus. Note7 kärsi eniten vahinkoja, se sai säröjä kaikkiin kulmiin ja lasiseen taustaan.
  • Jalkakäytävä voittaa aina: Kaikki kolme puhelinta säröilivät ensimmäisestä pudotuksesta etupaneelille. Toisen pudotuksen jälkeen iPhone 7 jumittui eikä enää käynnistynyt uudelleen. Kolmannessa pudotuksessa 7 Plus:n näyttö vioittui käyttökelvottomaksi. Kun laitteet pudotettin kolmesti kulmalleen, iPhonen 7:n ruutu särkyi ja laite halkesi sivulta. 7 Plus:n ruutu säröili, ja Note7:n takakansi murtui.

“iPhone 7 -mallit ovat ensimmäiset uudet älypuhelimet, jotka pystyvät haastamaan Samsungin vedenkestävyydessä", SquareTraden hallituksen puheenjohtaja Steve Abernethy sanoo. "iPhone 7 ja 7 Plus pärjäävät hyvin pienellä uimamatkalla. Putoamisen varalta mitään parannusta ei näytä tapahtuneen. Särkynyt ruutu on yleisin syy älypuhelimen rikkoutumiseen ja sekä Applella että Samsungilla on vielä paljon tehtävää tämän asian eteen."

SquareTrade-mediayhteydet Suomessa:
Janne Salonen, JustPR
s-posti janne.salonen@justpr.co.uk
Puh. 040 550 8051

SquareTrade Rikkoutuvuustesti täydentää perinteisempien testien aukot. Testeissä pisteytetään uudet puhelimet, laitteiden fyysisistä ominaisuuksista niiden kestoon pudotettaessa, upotettaessa ja taivutettaessa. Asteikolla 1-10, mitä suurempi lukuarvo sen helpommin laite hajoaa vahingoissa.
Lisätietoja yhtiön tarjoamista vakuutuspalveluksista nykyaikaisille älypuhelimille:
www.squaretrade.fi
www.squaretrade.fihttp://www.squaretrade.com/iphone-warranty.

"SquareTrade turvaa mobiililaitteita ja tabletteja, ja muuta kuluttaja-elektroniikkaa toimintahäiriöiltä, vahingoilta ja arkipäivän tapaturmilta. Toisin kuin vanhanaikaiset takuut, SquareTrade on suunniteltu tämän päivän kuluttajalle. Yhtiö käyttää uusinta tekniikkaa tavoitteenaan 100-prosenttisen ongelmaton korvausprosessi. Yksityisomisteisen SquareTraden sijoittajia ovat mm. Bain Capital ja Bain Capital Ventures. Yhtiön pääkonttorit ovat San Franciscossa ja Lontoossa. Lisätietoja: www.squaretrade.com ja www.squaretrade.fi.

SquareTrade on SquareTrade Inc:in rekisteröity tuotemerkki. Kaikki muut yhtiö- ja tuotenimet kuuluvat valmistajilleen tai niiden yhteydessä oleville yhtiöille. SquareTrade ei tue, tee yhteistyötä tai ole muutenkaan millään tavoin sidoksissa laitevalmistajiin."