Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Provad lahjoittaa avustajakoiran Invalidiliitolle

Provad Oy

Provad lahjoittaa avustajakoiran Invalidiliitolle

Julkaistu: 27.09.2016 klo 11:30
Julkaisija: Provad Oy

Koiranpennusta tulee korvaamaton kumppani yhdelle arjen askareissa apua tarvitsevalle henkilölle. Se tuo myös merkittävästi iloa käyttäjänsä elämään.

Provad lahjoittaa avustajakoiran pennun ja sen koulutustarvikkeita vastaavan summan Invalidiliitolle. Pentu aloittaa kaksivuotisen koulutuksen, jonka jälkeen siitä tulee avustajakoira yhdelle lukuisista arjen toiminnoissa apua tarvitsevalle henkilölle.

- Haluamme antaa oman panoksemme hyväntekeväisyyteen. Avustajakoiralla on merkittävä rooli apua tarvitsevan henkilön elämänlaadussa. Hienoa, että voimme osaltamme auttaa siinä, sanoo Provadin operatiivinen johtaja Tomi Korpaeus.

Kiitokseksi lahjoituksestaan Provad saa ensimmäisenä yrityksenä Invalidiliitolta avustajakoirataulun. Taulu luovutettiin Provadille Invalidiliiton Tassusankarit -valokuvanäyttelyn avajaisissa.

- Tämä on hieno juttu. Provadin lahjoitus on meille tärkeä ja toivomme, että yritykset lähtisivät yhä enemmän mukaan avustajakoiralahjoituksiin, sanoo Invalidiliiton keräyspäällikkö Petri Äikiä.

Hän muistuttaa, että jokaisen koiran koulutus on paitsi ajallisesti, myös taloudellisesti arvokas satsaus.

- Kaikki koirat eivät sovellu avustajakoiriksi. Voi olla, että joskus tämä huomataan vasta vuoden koulutuksen jälkeen.

Provad haastaa yrityksiä mukaan

Fyysisesti vammainen tai toimintarajoitteinen henkilö saa avustajakoirasta korvaamattoman kumppanin, joka lisää käyttäjänsä itsenäisyyttä ja omatoimisuutta elämään. Avustajakoiraa joutuu jonottamaan tällä hetkellä jopa kymmenen vuotta.

Provad haluaa muita yrityksiä mukaan tekemään hyvää.

- Haastamme asiakkaamme ja kumppanimme mukaan lahjoittamaan oman osuutensa avustajakoirien koulutukseen.

Koiranpennun lahjoittamisen lisäksi Provad tekee vuosittain hyväntekeväisyyttä erilaisten toimijoiden kanssa. Yritys muun muassa osallistuu säännöllisesti lasten ja nuorten jääkiekkoharrastuksen varustekuluihin.

Linkit:

Invalidiliiton avustajakoirat

Provadin kotisivut

Provad Facebookissa

Tomi Korpaeus p. 020 7619607

Provad - Asiakaspalvelun uusi aika. Autamme yrityksiä palvelemaan asiakkaitaan paremmin. Rakennamme monikanavaisesta asiakaspalvelusta ja myynnistä saumattomia kokonaisuuksia hyödyntämällä teknologiaa ja parhaita käytäntöjä. Provadin liikevaihto vuonna 2015 oli 2,8 miljoonaa. Provadilaisia on tänä päivänä 20. Provadin kotisivut, Provad Facebookissa