Etusivu » Tiedotteet » Telekommunikaatio » Nokia N86 8MP antaa elämästäsi tarkan kuvan

Nokia N86 8MP antaa elämästäsi tarkan kuvan

Julkaistu: 17.02.2009 klo 09:37
Julkaisija:

Kun Nokia asetti tavoitteekseen markkinoiden parhaan kuvauslaitteen kehittämisen, se yhdisti Carl Zeissin laajakulmaoptiikan kahdeksan megapikselin sensoriin. Tuloksena on erilliseen digikameraan verrattava suorituskyky: Nokia N86 8MP toimii erinomaisesti sekä kirkkaassa että hämärässä valossa, ja se on optimoitu sekä kuvien että videoiden tallentamiseen. Nopeat yhteydet taas tekevät kuvien jakamisesta helppoa ja vaivatonta. Nokia N86 8MP -kuvauslaitteen toimitusten arvioidaan alkavan vuoden 2009 toisella neljänneksellä, ja laitteen arvioitu veroton myyntihinta on 375 euroa. Laitteen myyntihinta Suomessa tarkentuu myyntiintulon yhteydessä.

"Käyttäjät odottavat mobiililaitteeltaan erinomaisia kuvia kaikissa valaistusoloissa", sanoo Nokia Nseries-tuotesarjasta vastaava johtaja Juha-Pekka Sipponen. "Siksi Nokia N86 8MP -kuvauslaite on apertuuriltaan täysin verrattavissa huippuluokan digikameraan. Tämä uutuusmalli ottaa kaikissa olosuhteissa kirkkaita laajakulmakuvia, halusipa käyttäjä sitten ikuistaa näkymän Sydneyn kauniista auringolaskusta tai härkäjuoksusta Pamplonassa. Kuviin voi liittää paikkatiedot hetkessä, ja ne voi ladata välittömästi Ovi Share -palveluun, Flickr-yhteisöön tai muihin vastaaviin verkkopalveluihin."

Nokia N86 8MP sopii helppokäyttöisyytensä ansiosta myös aloittelijalle, mutta sen suorituskyky tekee vaikutuksen kokeneimpaankin kuvaajaan. Lyhyemmän laukaisuviiveen ja säädettävän aukkosuhteen ansiosta Carl Zeiss Tessar -laajakulmalinssi ottaa tarkkoja kuvia haastavan kirkkaassa tai hämärässä valossa. Nopean mekaanisen sulkimen ansiosta kuvat eivät ole epätarkkoja silloinkaan kun kohde on liikkeessä, ja LED-kaksoissalama on tarpeeksi tehokas sekä erinomaisiin valokuviin että videoihin.

"Pelkkä pikselien määrä ei ole olennaista, vaan laadukkaalla linssillä ja sensoreilla on suuri merkitys korkeatasoisessa digikuvauksessa. Nokia N86 8MP on ensimmäinen mobiililaite, jossa on säädettävä aukkosuhde. Tämä ominaisuus Carl Zeiss -linssiin yhdistettynä takaa erinomaiset tulokset. Tärkeiden hetkien ikuistaminen näin korkealaatuisina kuvina ei ole koskaan ollut yhtä helppoa", sanoo Helmut Heier Carl Zeissilta.

Metallikehyksisen Nokia N86 8MP -laitteen jokainen yksityiskohta on suunniteltu huolellisesti valokuvausta silmällä pitäen. Laitteen kahdeksan gigatavun muistiin mahtuu jopa 4 000 valokuvaa, ja muistia saa tarvittaessa lisää 16 gigatavun microSD-muistikortilla. Laitteen ominaisuuksiin kuuluvat myös kirkas ja naarmunkestävä OLED-näyttö, valokuvien helppo hallinta, täysi synkronointimahdollisuus tietokoneen kanssa sekä TV-liitäntä diaesityksiä varten.

Laitteessa on valmiina Nokia Kartat -sovellus, ja se on yhteensopiva Nokian Ovi-palvelujen kanssa. Tämä tuo kuviin ja videoihin henkilökohtaisen ulottuvuuden: käyttäjä voi jakaa sijaintinsa esimerkiksi liittämällä kuviin paikkatiedot. Sisäänrakennettu kompassi sekä esiasennettu kolmen kuukauden ääniopastettu auto- ja kävelyopastuspalvelu pitävät maailmaa linssin läpi katselevan kuvaajan oikealla tiellä.

Monipuoliset multimediaominaisuudet
Pöytätelineenä toimivan taittokehyksen ansiosta Nokia N86 8MP sopii mainiosti videoiden katseluun ja mobiilipelien pelaamiseen. Laite toistaa yhdellä latauksella jopa 25 tuntia musiikkia, josta voi nauttia esimerkiksi tänään julkistetuilla Nokia BH-214 Bluetooth-stereokuulokkeilla. Nokia Musiikkikaupan miljoonien kappaleiden ja soittolistojen valikoimasta jokainen voi helposti koota oman musiikkikokoelmansa.

Taustatietoja toimittajille:
Tuotetietoja Nokia N86 8MP -laitteesta saa osoitteesta http://events.nokia.com.
Nokia Musiikkikaupasta ja yhteensopivista laitteista saa lisätietoa osoitteesta http://music.nokia.com.

Nokia on maailman johtava langattoman viestinnän yritys, joka vie eteenpäin yhdistyvän Internet- ja viestintäteollisuuden kasvua ja muutosta. Laajan matkaviestinvalikoimansa avulla Nokia tarjoaa ihmisille elämyksiä musiikin, navigaation, videon, television, kuvien, pelien ja langattomien yrityspalvelujen alueilla. Avainasemassa ovat kuluttajille suunnatut Internet-palvelut sekä yritysratkaisut. Nokia Siemens Networks toimittaa laitteita, ratkaisuja ja palveluita viestintäverkkoihin.

Lisätietoja tiedotusvälineille:

Nokia

If you wish to unsubscribe, please go to: